بوشهر

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: شش منطقه گردشگری این استان ساماندهی می‌شود.

محمدابراهیم فروزانی در گفت وگو با ایرنا افزود: در دولت های نهم و دهم 12 منطقه گردشگری در استان بوشهر انتخاب شد درحالی که برخی از این مناطق سرمایه گذاری توجیه اقتصادی ندارد.

وی اظهارکرد: برنامه این اداره کل شناسایی و فعال کردن مناطقی است که در آنها بخشی از کارها انجام شده است. همچنین برخی از مناطق گردشگری را که ظرفیت سرمایه گذاری دارند و مردم در آنها خودجوش فعالیت هایی در بخش گردشگری انجام می دهند، باید ساماندهی کنیم.

وی یادآور شد: دراین رابطه برای ساماندهی شش منطقه گردشگری که دارای شرایط لازم سرمایه گذاری هستند برنامه ریزی و درخواست اعتبار شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوشهر درمورد پارک لیان گفت: پارک لیان از مناطق نمونه گردشگری است که دولت و شهرداری در آن اقداماتی انجام داده اند، اما به دلیل این که سرمایه گذار قادر به ادامه کار نبود از اجرای پروژه کنار گذاشته شد.

وی با بیان این که پارک لیان در محدوده شهر بوشهر و از چشم انداز ویژه برخوردار است، گفت: پارک لیان نزدیک حریم نیروگاه اتمی بوشهر است که از ساخت وساز غیرمجاز در این منطقه جلوگیری می کند و شرایط خوبی برای از سرگیری سرمایه گذاری های متوسط و کوچک دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اظهارکرد: بافت قدیم شهر بوشهر نیز از نظر تاریخی و معماری از جاذبه های مهم گردشگری دراین استان و کشور است که اکنون با مشکلاتی رو به روست.

وی افزود: مهم ترین مشکل بافت قدیم بوشهر در زمینه تاسیسات زیربنایی است که حل آن برای حفاظت موثر از این بافت ارزشمند تاریخی ضروری است.

فروزانی ادامه داد: برای این که بافت قدیم بوشهر را به محدوده فرهنگی شهری تبدیل کنیم همه مردم، کسانی که توانایی مالی دارند، سرمایه گذاران دولتی و غیردولتی را برای فعالیت در بافت تشویق می کنیم.