بوشهر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر گفت: دو مجموعه تورهای دریایی برای مسافران نوروزی داریم، یکی آنکه مسافران برای سفر با شناورهایی مانند لنج و کشتی در دریا در دفاتر خدمات مسافرتی ثبت‌نام می‌کنند، بخش دیگر گشت‌های ساحلی است که با قایق‌های سبک صورت می‌گیرد.

محمد ابراهیم فروزانی در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری ایسنا، درباره برنامه‌های نوروزی استان بوشهر بیان کرد: حدود سه ماه است که ستاد اجرایی در اکثر شهرستان‌های این استان تشکیل شده و تمام ابعاد سفرهای نوروزی از جمله کمیته اسکان، آمادگی مکان‌هایی از جمله آموزش و پرورش و کمپ‌ها برای اسکان، زیباسازی، بهسازی، پاکسازی، مدیریت بحران، اورژانس، اداره کل پایانه‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

او ادامه داد: شهرداری استان در هفت نقطه کمپ‌های اقامتی برای مسافران آماده می‌کند. از تمام ظرفیت‌های انسانی برای سفرهای نوروزی استفاده می‌شود. ایستگاه‌های مختلف در ورودی شهرها، بروشور و نقشه به مسافران توزیع می‌کنند. ضمن اینکه امسال هلال احمر برای دومین‌بار در معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی به میراث فرهنگی در سطح وسیعی با ما همکاری می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بوشهر اضافه کرد: ما سعی کردیم امسال نسبت به سال گذشته بروشورها و نقشه‌های بیشتری تهیه کنیم، ضمن اینکه این بروشورها مکان‌های تخصصی استان را نیز معرفی می‌کند. همچنین سعی کردیم از انجمن‌های فعال در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری کمک بخواهیم زیرا سال گذشته نیز توانستیم از این نیروها به نحو احسنت استفاده کنیم.

فروزانی همچنین درباره سفرهای دریایی این استان توضیح داد: در این رابطه کمیته تخصصی گردشگری دریایی تشکیل دادیم و گشت‌های دریایی توسط شناورها انجام می‌شود و این کمیته به روی آن‌ها نظارت دارد. گشت ساحلی، شیلات، بخش خصوصی که در این حوزه فعال هستند، آژانس‌ها و صاحبان شناورها زیر نظر کمیته گردشگری فعالیت می‌کنند.

او بیان کرد: بخش دیگر تفریحات ساحلی که به صورت پراکنده انجام می‌شود مانند جت‌اسکی سواری و… زیر نظر شهرداری‌ها صورت می‌گیرد. نظارت بر روی قیمت بلیت و سوخت هم زیر نظر کمیته گردشگری تصویب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر با بیان اینکه این استان جاذبه‌های گردشگری و دیدنی بسیاری دارد، گفت: بیشتر مسافرانی که به بوشهر سفر می‌کنند از مرکز استان و بندر گناوه دیدن می‌کنند، در حالی که شهرستان‌های دشستان، برازجان، آثار تاریخی قبل و بعد از اسلام بسیاری دارد. شهرستان دلوار، اهرم، تنگان، عسلویه و بندر سیراف نیز از جمله مناطق دیدنی این استان هستند. جزیره خارک و شهرستان جم که مرز ما با استان فارس است، شرایط آب و هوای مطلوبی دارد. شهرستان دشتی و خورموج نیز سواحل زیبای فوق‌العاده‌ای دارند که سعی شده در 10 بروشور تخصصی مختلف این مناطق را به مسافران نوروزی امسال معرفی کنیم.