شهر سوخته

حفاظت از سایت جهانی شهر سوخته به طور شبانه روزی بوسیله دوربین های پیشرفته مدار بسته و همچنین سه نیروی یگان حفاظت و دو سرباز وظیفه انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، روح الله شیرازی مدیر پایگاه پژوهشی سایت جهانی شهر سوخته با بیان این موضوع گفت: شهر سوخته که در امتداد جاده زاهدان به زابل در فاصله ۵۵ کیلومتری شهر زابل در حوزه شهرستان هامون واقع شده از ابتدای سه راهی زاهدان- زابل- مشهد دارای تابلوی راهنما و هدایت کننده است که فاصله تا محوطه را بر اساس کیلومتر اعلام می کند.

وی افزود: در حال حاضر با توجه به شرایط منطقه ای و در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی مردم منطقه، با هماهنگی های انجام شده از بازدید کنندگان ورودی دریافت نمی شود.

وی تاکید کرد: برای تامین حفاظت و امنیت سایت و پایگاه شهر سوخته، هماهنگی های لازم با پاسگاه انتظامی شهر سوخته که در فاصله ۲ کیلومتری سایت واقع شده است و نیز نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شده است.

شیرازی با بیان اینکه در هنگام انجام کاوش های باستان شناسی از ورود افراد غیر مرتبط به این سایت تاریخی جلوگیری می شود اظهار داشت: امکان بازدید فعالان و دوستداران میراث فرهنگی و اصحاب رسانه از سایت جهانی شهر سوخته و تهیه گزارش از روند کاوش با هماهنگی واحد های مربوطه همواره امکان پذیر است.