جام جهانی

گردشگران جام جهانی برزیل نسبت به دوره قبلی این رویداد ورزشی حدود 100 درصد رشد داشت.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، براساس آخرین آمار دولت برزیل تعداد گردشگران جام جهانی فوتبال در این کشور که روز یکشنبه با قهرمانی آلمان پایان یافت،‌ حدود دو برابر دوره قبلی بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه‌، برزیل طی برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال میزبان حدود 600 هزار گردشگر خارجی با گردش مالی 25 میلیارد دلاری بود،‌ این در حالیست که چهار سال قبل و در زمان برگزاری جام جهانی فوتبال در آفریقای جنوبی تنها 300 هزار گردشگر به این کشور سفر کردند.

در این میان شهر زیبای ریودوژانیرو برزیل که در سال 2016 میزبان مسابقات المپیک نیز خواهد بود، میزبان بیشترین تعداد گردشگران برزیلی بوده است. همچنین در این مدت میانگین بهای اقامت در هتل‌های ریودوژانیرو حدود 461 دلار بود که دو برابر قیمت هتل‌های ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی است.

از سوی دیگر، حدود 30 درصد ظرفیت هتل‌های برزیل به گردشگران فوتبالدوست انگلیسی، 22 درصد به آلمانی‌ها و 14 درصد به آمریکایی‌ها اختصاص یافت که در این میان بیشتر این گردشگران اولین سفر خود به برزیل را تجربه کرده بودند و پیش‌بینی می‌شود که بین 20 تا 25 درصد آنها در طی سال‌های آتی دوباره به این کشور سفر کنند.

البته با وجود عملکرد موفق برزیل در جذب گردشگران جام جهانی فوتبال هنوز این کشور فاصله زیادی با آلمان، میزبان جام جهانی 2006 دارد که در این سال میزبان حدود 2 میلیون گردشگر جام جهانی بود.

در این شرایط کارشناسان آینده درخشان را پیش‌روی صنعت گردشگری برزیل می‌بینند و از پیش‌بینی میزبانی این کشور از بیش از 6 میلیون گردشگر تا پایان سال جاری میلادی و 14 میلیون گردشگر در سال 2024 خبر می‌دهند.