جام جهانی

وزیر گردشگری برزیل پیش‌بینی کرد، در مسابقات جام جهانی نزدیک به 3 میلیارد دلار برای این بخش ارزآوری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، «وینیسیوس لاگس‌»، وزیر گردشگری برزیل اعلام کرد، گردشگران داخلی و خارجی برزیل در مسابقات شهرهای میزبان جام‌جهانی به طور مجموع نزدیک به 6.7 میلیارد ریال برزیل برابر با 2.97 میلیارد دلار درآمدزایی داشته باشند.

«لاگس» در کنفرانس خبری روز دوشنبه اعلام کرد: این رقم شامل کل مبالغی است که گردشگران برای اقامت سفرهای بین شهری، رستوران‌ها و فروشگاه‌ها هزینه خواهند کرد. از آنجاییکه شهر ریودوژانیرو میزبان تعداد بیشتری از بازی‌های مهم است، پیش‌بینی می‌شود میزان کل درآمدها در این شهر به یک میلیارد ریال برزیل برسد.

مسابقات جام‌جهانی فوتبال که در سراسر جهان بیشترین تماشاچی را دارد، 3.7 میلیون گردشگر داخلی و خارجی را به 12 شهر میزبان مسابقات جذب کرده است که 600 هزار نفر از این تعداد را گردشگران خارجی تشکیل می‌دهند.

وزیر گردشگری برزیل در ادامه با اشاره به پتانسیل‌های توریستی برزیل و ورود 6 میلیون گردشگر خارجی در سال‌ گفت: هدف ما معرفی برزیل به عنوان یکی از مقاصد توریستی مهم جهان است.

گردشگران خارجی تنها در تعطیلات پایان هفته گذشته در شهر ریودوژانیرو و در جریان مسابقه دو تیم آرژانتین و بوسنی، حدود 50 میلیون دلار برای گردشگری برزیل درآمدزایی خالص داشته‌اند.

مسابقات جام جهانی فوتبال 2014 از 12 ژوئن در برزیل آغاز شده و تا 13 جولای ادامه خواهد داشت.