مسابقات فوتبال

چند روز مانده آغازمسابقات جام جهانی فوتبال در برزیل، برخی گردشگران در این کشور سرگردانند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، از چند روز قبل و پس از شکست مذاکرات کارکنان مترو شهر سائوپولو برزیل برای افزایش حقوق، این شهر فلج شده و گردشگران زیادی در آن سرگردان شده‌اند.

به گزارش توربو نیور، مترو سائوپائولو مسیر اصلی دسترسی به استادیوم «آرنا کورینتیانس» این شهر است که قرار است مراسم افتتاحیه جام جهانی فوتبال به همراه باری افتتاحیه بین برزیل و کرواسی و پنج دیدار دیگر در آن برگزار شود.

تظاهرات‌های ضد دولتی در برزیل از سال گذشته در اعتراض به میلیاردها دلار هزینه برای میزبانی جام جهانی آغاز شده و با افزایش آن در روزهای اخیر به درگیری‌های خشونت‌بار میان پلیس و تظاهرکنندگان انجامیده که باعث شد گردشگران برخی از کشورها از سفر به برزیل منصرف شوند.

پیش‌بینی می‌شود با برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال در ماه ژوئن حدود 600 هزار گردشگر خارجی برای تماشای این مسابقات به برزیل سفر کنند. در این شرایط دولت برزیل با صدور بیانیه‌ای نسبت به انجام غیراخلاقی در سواحل، هتل‌ها و رستوران‌ها و همچنین اعمال غیرقانونی از جمله عکسبرداری و ورود به مکان‌های نظامی توسط گردشگران هشدار داده و اعلام کرد قوانین برزیل در مورد افراد متخلف بدون در نظر گرفتن تابعیت آنها و بدون هیچ تخفیفی اجرا خواهد شد.

همچنین پیش‌بینی می‌شود برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال برای اقتصاد برزیل نزدیک به 11 میلیارد دلار ارزآوری داشته و اقتصاد این کشور را متحول کند، البته برزیل در سال 2016 نیز میزبان مسابقات المپیک خواهد بود.

برزیل در سال 2013 میزبان نزدیک به هشت میلیون گردشگر بود و مقامات صنعت گردشگری این کشور قصد دارند برزیل را به مقصد 10 میلیون گردشگر در سال 2020 تبدیل کنند.