نمایشگاه کتاب

کتاب راهنمای گردشگری در نمایشگاه کتاب کمتر دیده می شود به جای آن در بخش رسانه های دیجیتال نرم افزارهایی به فروش می رسد که هر یک سعی می کنند اطلاعاتی درباره جاذبه های گردشگری و تاریخی ایران بدهند.

به گزارش خبرنگار مهر، تهرانیکا و ایرانیکا نرم افزارهای گردشگری ایران و تهران هستند که به معرفی جاذبه های گردشگری و تاریخی می پردازند. در کنار این نرم افزارها که در نمایشگاه بیست و هشتم کتاب تهران به فروش می رسد، نرم افزارهای حوزه گردشگری نیز وجود دارد که همگی هدفشان معرفی جاذبه های ایران است. از جاذبه های تاریخی، گردشگری، فرهنگی و طبیعی گرفته تا معرفی جاذبه های بکر.

در این میان زهرا رسولی نژاد سرپرست گردآورندگان یکی از این نرم افزارهای گردشگری به نام ایرانگرد به خبرنگار مهر می گوید: در این نرم افزار به تفکیک استانها جاذبه های هر شهر و شهرستان معرفی شده است حتی سعی کرده ایم جاذبه هایی که هر ایرانگرد ممکن است در مسیرش به آن برخورد کند و فقط راهنماهای محلی از آن باخبر هستند را نیز معرفی کنیم.

وی ادامه می دهد: شعارمان همه گشتنی های ایران در ایرانگرد هست و نماد کارمان را نیز یوز ایرانی قرار داده ایم. در این نرم افزار نشانی پمپ بنزین ها، بیمارستان و داروخانه ها نیز برای مسافران قرار داده شده است اما جای هتلها و مراکز اقامتی خالی است چون برای درج اطلاعات اقامتی نیاز به بستن قرارداد با این مراکز بود به همین دلیل در نظر داریم تا در نرم افزار های بعدی این بخش را کامل کنیم.

وی می گوید: خالق این نرم افزار که توسط یک موسسه فرهنگی تولید می شود، دانیال ملکی است.

نرم افزارهای گردشگری عرضه شده در بخش رسانه های دیجیتال نمایشگاه کتاب، بیشتر به معرفی جاذبه های گردشگری می پردازد. اما این نرم افزارها که نام جامع را نیز برای خود انتخاب کرده اند، هیچ یک اطلاعات جامعی را ندارند و بیشترین متن اطلاعات درج شده در آنها از سایت ویکی پدیا گرفته شده است. نرخ هر یک نیز بیشتر از صد هزار تومان نیست.