bit

نمایشگاه امسال گردشگری ایتالیا از امروز پنجشنبه در شهر میلان این کشور گشایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در شرایطی که صنعت گردشگری ایتالیا با روزهای خوبش فاصله زیادی دارد، «نمایشگاه گردشگری ایتالیا» به عنوان یکی از پنج نمایشگاه برتر گردشگری جهان در شهر میلان گشایش می‌یابد.

به گزارش ای توربو نیوز، نمایشگاه گردشگری ایتالیا یا همان (BIT) در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی میلان با حضور 6700 شرکت‌کننده از 147 کشور جهان در زمینی به مساحت 86 هزار مترمربع گشایش می‌یابد و در آن کشورها به معرفی جاذبه‌های گردشگری و نوآری‌های خدماتی در زمینه صنعت گردشگری می‌پردازند.

در نمایشگاه امسال فعالان حوزه‌ صنعت گردشگری کشورهای مختلف جهان از جمله سازمان‌ها و انجمن‌های گردشگری، تورگردانان، آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها، شرکت‌های حمل و نقل ریلی، رسانه‌ها، دفاتر رزرواسیون، شرکت‌های تجاری و برگزارکننده همایش‌ها حضور خواهند داشت.

این نمایشگاه همواره سکویی برای کشورهای مختلف جهان برای معرفی جاذبه‌های گردشگری بوده و به همین دلیل مقامات برگزارکننده نمایشگاه گردشگری ایتالیا تلاش می‌کنند با اجرای تمهیدات ویژه‌، ساکنان شهر میلان و گردشگران را به بازدید از نمایشگاه تشویق کنند.

در این راستا، از چند روز قبل از آغاز نمایشگاه مشخصات این نمایشگاه برای تمام ساکنان میلان به صورت پیامک فرستاده می‌شود و در زمان ورود بازدیدکنندگان به نمایشگاه نیز اطلاعات جامعی از طریق بلوتوث در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

ایتالیا به دلیل داشتن آب‌وهوای مدیترانه‌یی و جاذبه‌های گردشگری متنوع از جمله آثار تاریخی از تمدن روم باستان در شهرهای مختلف، بویژه رم، فلورانس و ونیز، یکی از کشورهای محبوب گردشگران است. این کشور سالانه به طور متوسط میزبان ‌20 میلیون گردشگر است. این امر صنعت گردشگری را به یکی از ارکان اقتصاد ایتالیا تبدیل کرده و پنج درصد از تولید ناخالص داخلی ایتالیا به این صنعت اختصاص یافته است.

نمایشگاه گردشگری ایتالیا امسال از 14 تا 16 فوریه (24 تا 27 بهمن) به مدت چهار روز میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. سه روز نخست ویژه کارشناسان صنعت گردشگری و روز پایانی ویژه بازدید عموم خواهد بود.