bali-tours

بالی در سال 2013 مقصد نخست گردشگران اروپایی در آسیا بوده است. (تور بالی)

به گزارش توریست‌ها به نقل از ایسنا، براساس آمارهای وزارت گردشگری اندونزی، بالی در سال 2013 میزبان حدود سه میلیون و 300 هزار گردشگر بوده که در این میان حدود 70 درصد آنها از اروپا بوده‌اند.

به گزارش جاکارتا پست‌، بالی در سال 2013 رشد 11 درصدی گردشگرانی را تجربه کرد‌، هرچند میزان درآمدهایش از محل صنعت گردشگری در مقایسه با سال 2012 حدود 20 درصد رشد داشت که کارشناسان علت اصلی این امر را راه‌اندازی یک اسکله ویژه کشتی‌های کروز در بالی می‌دانند که حاصل آن رشد چشمگیر گردشگران ثروتمند این جزیره زیبا بوده است.

جزیره بالی اقیانوس آرام و هند را به هم پیوند داده است و در نتیجه دارای آب و هوای بسیار متفاوتی با دیگر جزایر بوده که نام آن را در فهرست برترین مقاصد گردشگری جهان قرار داده که هرساله میزبان گردشگرانی از کشورهای اروپایی و چین،‌ هند، سنگاپور، استرالیا و آمریکا است.

اندونزی نیز به‌ دلیل آب ‌وهوای گرم و استوایی در ماه‌های پایانی سال میزبان گردشگران اروپایی است که این تعداد در زمان تعطیلات سال نو میلادی به بیشترین میزان خود می‌رسد. ازسوی دیگر، آب‌وهوای استوایی و باران‌های موسمی موجب تبدیل شدن این کشور به یکی از قطب‌های صادرات محصولات کشاورزی قاره‌ی آسیا شده است.

پس از کشورهای اروپایی بیشترین تعداد گردشگران بالی از استرالیا کشورهای عضو پیمان آسه‌آن و آمریکا بوده‌اند.