بحرین

دولت بحرین با هدف رشد بیشتر صنعت گردشگری این کشور برای گردشگران 104 کشور ویزای فرودگاهی صادر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، دولت بحرین که از مدتی قبل اقدام به صدور ویزای فرودگاهی برای گردشگران بیش از 40 کشور کرده، قصد دارد برای گردشگران 64 کشور دیگر نیز ویزای فرودگاهی صادر ‌کند.

به گزارش عرب نیوز، در قالب این طرح که از سال 2015 اجرایی خواهد شد، برای گردشگران 64 کشور دیگر در فرودگاه‌های بحرین ویزای گردشگری صادر خواهد شد و گردشگران این کشورها برای سفر به بحرین نیازی به مراجعه به سفارتخانه‌های این کشور ندارند.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند اجرای این طرح رشد چشمگیر گردشگران بحرین و افزایش گردشگران کشورهای همسایه آن را نیز در پی داشته باشد، البته یکی دیگر از علل اصلی اجرای این طرح جذب گردشگران جام جهانی فوتبال در سال 2022 نیز اعلام شده که در این سال در قطر برگزار خواهد شد.

مدتی قبل نیز یکی از مقامات صنعت گردشگری بحرین از جذب سرمایه‌گذاری 9 میلیارد دلاری در صنعت گردشگری این کشور تا سال 2020 خبر داد. دولت بحرین همچنین قصد دارد تا در راستای جذب سالانه یک میلیون گردشگر در این سال فرودگاه بین‌المللی منامه و بنادر این کشور توسعه دهد.

بحرین از جاذبه‌های گردشگری متنوعی بهره می‌برد که از آن جمله می‌توان به سواحل پاک، ورزش‌های آبی، بیابان‌های گرم و درختان خرما اشاره کرد.