azarکشورهای مختلف با حضور پررنگ در نمایشگاه گردشگری جمهوری آذربایجان قصد دارند گردشگران این کشور را به بازار جدید گردشگری اروپا تبدیل کنند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، درشرایطی که از چند روز قبل دوازدهمین دوره‌ نمایشگاه بین‌المللی گردشگری جمهوری آذربایجان آغاز شده، کشورهای مختلف با حضور پررنگ در این نمایشگاه قصد دارند گردشگران جمهوری آذربایجان را به بازار جدید گردشگری اروپا تبدیل کنند.

به گزارش یورونیوز، در این نمایشگاه که با حضور 250 سازمان فعال در حوزه صنعت گردشگری از 35 کشور جهان در شهر باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان در حال برگزاری است، کشورهای مختلف از جمله ژاپن، فرانسه، یونان، مصر و روسیه به معرفی جاذبه‌های گردشگری خود پرداخته‌اند.

در این نمایشگاه ژاپن که هنوز با پیامدهای ناشی از سونامی مرگبار دست‌وپنجه نرم می‌کند، به دنبال جذب بیشتر گردشگر از جمهوری آذربایجان است.

از سوی دیگر مقامات صنعت گردشگری فرانسه نیز که با وجود پشت سرگذاشتن بحران اقتصادی هنوز روند رشد اقتصادی کشورشان کند است، برای جذب گردشگر از جمهوری آذربایجان برنامه‌ریزی کرده‌اند.

در همین حال غرفه‌داران مصری نیز سعی کرده‌اند با ارائه تصویری متفاوت از مصر این کشور را مکانی آرام برای گردشگران معرفی کنند. آنها مدام بر این نکته تاکید می‌کنند که شهر گردشگری «شرم‌الشیخ» 500 کیلومتر با قاهره فاصله دارد و «اهرام ثلاثه» نیز در خارج این شهر قرار دارند، پس نباید نگران ناآرامی‌های آن بود.

غرفه‌داران یونان نیز که کشورشان با بحران اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند با اشاره به اینکه یونان یکی از کشورهای منطقه شینگن است و مدتی قبل نیز پروازهای مستقیم بین باکو و آتن راه‌اندازی شده، براین نکته تاکید می‌کنند که گردشگران پس از بازدید از یونان می‌توانند بدون محدودیت به تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کنند.

در نهایت غرفه‌داران روسیه نیز که کشورشان درسال 2022 میزبان مسابقات جام‌جهانی فوتبال خواهد بود، روی جذب گردشگر از جمهوری آذربایجان حساب ویژه‌ای کرده‌اند.