Australiaبا امضای تفاهنامه‌ای میان اداره گردشگری استرالیا و خط هوایی ملی چین‌، صنعت گردشگری استرالیا رونق بیشتری می‌گیرد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، در شرایطی که جذب گردشگران چینی به یکی از اولویت‌های اصلی کشورهای مختلف جهان برای جذب گردشگر تبدیل شده‌، با امضای تفاهمنامه‌ای بین «اداره گردشگری استرالیا» و «خط هوایی ملی چین»، صنعت گردشگری استرالیا رونق بیشتری می‌گیرد.

به گزارش شین‌هوا‌، در راستای راهبرد جدید دولت استرالیا برای جذب بیشتر گردشگران پرجعیت‌ترین کشور جهان و میزبانی از 900 هزار گردشگر چینی در سال 2020،‌ برای هواپیما‌های خط هوایی ملی چین جهت استفاده از فرودگاه‌های استرالیا تسهیلاتی در نظر گرفته خواهد شد که حاصل آن کاهش بهای بلیط مسافرت بین دو کشور و رشد چشمگیر گردشگران چینی استرالیا خواهد بود.

استرالیا با تجربه رشد 12 درصدی گردشگران چینی‌اش در سال 2012 بیشترین میزان رشد گردشگران چینی را در جهان داشت و براساس آمارها، میانگین زمان اقامت گردشگران چینی در این کشور 11 روز بوده است. در این شرایط کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند با ادامه روند فعلی استرالیا در سال‌های آتی به یکی از سه مقصد برتر گردشگران چینی تبدیل شود.

استرالیا به پایتختی «کانبرا» ششمین کشور پهناور دنیاست و با 45 میلیون نفر جمعیت، صنعت گردشگری یکی از ارکان اقتصاد آن به شمار می‌رود. «سیدنی» و «ملبورن» دو شهر بزرگ استرالیا و دو مقصد اصلی گردشگری این کشور به شمار می‌روند.