asia-hotel

هتلی در هند به عنوان پرطرفدارترین هتل آسیا معرفی شد.

به گزارش توریست‌ها به نقل از ایسنا، یک سازمان فعال در حوزه صنعت گردشگری که مقر آن در شهر شانگهای چین است، براساس یک نظرسنجی از صدها آژانس مسافرتی در آسیا، هتلی در هند را به عنوان پرطرفدارترین هتل این قاره در سال 2013 معرفی کرد.

به گزارش هندو، براساس این نظرسنجی هتل «قصر دریاچه» که یک هتل لوکس پنج ستاره است و در منطقه زیبای گردشگری پیچولا هند و در میان دریاچه‌ای به همین نام واقع شده، توانست عنوان پرطرفدارترین هتل آسیا را به خود اختصاص دهد.

این هتل که در دهه 70 میلادی در قصر یک ماهاراجه هندی راه‌اندازی شد، یکی از مشهورترین هتل‌های جهان محسوب می‌شود و بخش عمده شهرت خود را مدیون فیلمبرداری بخش‌هایی از سری فیلم‌های جاسوسی جیمز باند تحت عنوان «اختاپوس» در سال 1983 با بازی «راجر مور» است.

هند در سال 2013 میزبان حدود 8 میلیون گردشگر بود که نزدیک به 23 میلیارد دلار ارز وارد چرخه اقتصادی این کشور کرد. در این شرایط دولت هند قصد درآمدهای این کشور از محل صنعت گردشگران را تا سال 2015 به 26 میلیارد دلار در سال برساند.

دولت هند همچنین قصد دارد با افزایش چشمگیر تعداد هتل‌های این کشور با جذب سرمایه‌گذاری خارجی، هند را به مقصد ‌50 میلیون گردشگر در سال 2020 تبدیل کنند.