ایران1

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: سالانه بیش از ۱۰ میلیون گردشگر به سرعین سفر کرده و از آبهای گرم این منطقه استفاده می‌کنند.

یحیی نقی زاده در بازدید از هتلهای شهرستان سرعین اظهار کرد: ما برای افزایش مدت اقامت مسافران و گردشگران داخلی و خارجی نیاز به توسعه کمی و کیفی هتل آپارتمان و مراکز اقامتی داریم تا بتوانیم مدت اقامت مسافران را ا ز 1.5 روز به 3 روز افزایش دهیم.

وی گفت: در این راستا از سرمایه گذاران بخش خصوصی با پرداخت تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی با نرخ سود پایین حمایت می کنیم تا آنها بتوانند هتل و مراکز اقامتی مجهز و همراه با ظرفیت خوب پذیرایی را دایر و فعال کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل یکی از شیوه های جذب این سرمایه گذاران را دعوت از صاحبان سرمایه این منطقه در خارج از کشور و استانهای دیگر بیان کرد و افزود: بطور مثال سرمایه گذار هتل پدرام که اصالتا اهل سرعین است با علاقه مندی در این منطقه حاضر شده و در مدت 6 سال با سرمایه گذاری 85 هزار میلیارد ریالی توانسته مجموعه زیبایی احداث کند که فرصت اشتغال برای 25 نفر را فراهم و به ظرفیت تخت های اقامتی استان 150 تخت را اضافه کرده اند.

نقی زاده صاحبان تورهای داخلی و خارجی را به فعالیت گسترده در ایجاد ظرفیت برای اقامت مطلوب تر در سرعین فرا خواند و گفت: اگر این تورها بتوانند با تبلیغ مناسب گردشگران داخلی و خارجی را جذب کنند زمینه رونق هتل داری در سرعین بیش از گذشته نمایان می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: شهرستان سرعین به عنوان وسع گردشگری بعد از مشهد مقدس با بیش از 230 واحد اقامتی بیشترین ظرفیت ر ادر این زمینه دارد.

سالانه بیش از 10 میلیون گردشگر به سرعین سفر کرده و از آبهای گرم این منطقه استفاده می کنند

فرماندار سرعین نیز در این بازدید اظهار کرد: در تمام دنیا یکی از زیر ساخت های توسعه گردشگری مجهز بودن کمی و کیفی مراکز اقامتی پذیرایی تفریحی و توریستی است که باید در سرعین به این حرکت اقدام کنیم.