عملیات احداث بزرگترین مجتمع گردشگری استان اردبیل در شهر سرعین درحالی آغاز شد که این پروژه نزدیک به ۸ سال راکد مانده بود.

سرعین

به گزارش ایسنا، شرکت توسعه گردشگری ایران اعلام کرد، طی توافقات نهایی میان معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران، استاندار اردبیل و مدیرعامل شرکت مجری این پروژه، مقرر شد عملیات فیزیکی احداث این مجتمع بزرگ گردشگری بلافاصله آغاز شود.

اقدامات اولیه برای احداث این پروژه  هشت سال پیش آغاز شده بود، اما به دلیل تغییر مدیریت‌ها و بروز برخی اختلافات و حاشیه‌ها، روند اجرایی آن تاکنون راکد مانده بود.

به گفته‌ی غلامحسین حسینی ـ مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران ـ این مجتمع شامل بزرگترین و مدرن‌ترین هتل استان اردبیل و یک مجتمع بزرگ آب‌درمانی با پیشرفته‌ترین روش علمی و حرفه‌ای روز دنیا و نیز بخش قابل توجهی از فرصت‌های تجاری است.

او توقف هشت ساله‌ی این پروژه را ناشی از بی‌مهری دانست و گفت: مشکل بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام و یا متوقف شده‌ی کشورمان منابع مالی نیست، بلکه بعضا بی‌توجهی و نبود همدلی و هم‌افزایی مسؤولان مربوطه در طول زمان است که باعث مسکوت و متوقف ماندن پروژه‌ها می‌شود.

حسینی با تاکید بر نامگذاری امسال به نام (اقدام و عمل) توسط رهبر معظم انقلاب، افزود: از حدود ۶ ماه پیش با تاکیدهای ریاست محترم سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور تصمیم جدی به حل مشکلات این پروژه گرفته شد که با همراهی معاونت سرمایه‌گزاری این سازمان و استاندار اردبیل، بررسی و احیاء این پروژه در دستور کار قرار گرفت و با همراهی بخش خصوصی دخیل در این پروژه، در آخرین جلسه مورخ ۸ تیرماه ۹۵ توانستیم این مهم را به سرانجام رسانده و با رفع بیشتر موانع و مشکلات، تصمیم عملیاتی برای شروع عملیات اجرایی و تکمیل آن گرفته شود.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری ایران، شهرستان سرعین را مستعد توسعه در بستر گردشگری در ابعاد مختلف بویژه گردشگری سلامت دانست و همراهی و کمک بخش‌های دولتی و خصوصی در تحقق این چشم‌انداز خواستار شد.

وی بیان کرد:‌ امیدواریم بخش خصوصی بسیار جدی‌تر از گذشته برای اجرای این طرح بزرگ گردشگری اقدام کند تا بتواند به تعهدات زمانی خود در موعد مقرر عمل کند.

این پروژه در زمینی به وسعت ۴۳ هزار متر توسط بخش خصوصی در ۴۰ ماه آینده باید به بهره‌برداری برسد.