صحرا عربستان

دولت عربستان با الگو برداری از امارات قصد دارد گردشگری صحرا را در این کشور رونق دهد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، در شرایطی که دولت عربستان طی سال‌های اخیر اقدامات زیادی را در جهت جذب گردشگران غیر مذهبی انجام داده، مقامات «کمیسیون گردشگری و آثار تاریخی عربستان» از تلاش‌های خود برای توسعه گردشگری صحرا خبر می‌دهند.

به گزارش عرب نیوز، مقامات صنعت گردشگری امارات در سال‌های اخیر با راه‌اندازی اقامتگاه‌های لوکس در مناطق صحرایی این کشور و برگزاری تورهای شترسواری و یا صحرانوردی با اتومبیل‌های شاسی بلند، گردشگران زیادی را جذب این کشور کرده‌اند و حال عربستان نیز قصد دارد گردشگران را جذب صحراهایش کند.

در این راستا در نخستین گام در ماه سپتامبر جشنواره‌ای تحت عنوان «زندگی صحرایی هالی» در عربستان برگزار خواهد شد که در آن علاوه‌بر معرفی نحوه زندگی قبایل بادیه‌نشین این کشور فرصت‌های

سرمایه‌گذاری در این بخش از صنعت گردشگری عربستان به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی معرفی می‌شود.

عربستان قصد دارد تا سال ‌2015، درآمدهای این کشور از محل گردشگری غیر مذهبی را دو برابر کند، البته این کشور در راستای نیل به این هدف نیاز به جذب 2500 راهنمای تور حرفه‌ای آموزش دیده در آینده نزدیک دارد.

در حال حاضر حدود ‌51 درصد گردشگران عربستان، گردشگران داخلی، ‌23 درصد گردشگران مذهبی و مابقی گردشگران غیر مذهبی هستند که برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی عربستان به این کشور سفر می‌کنند. صنعت گردشگری، بویژه گردشگری مذهبی در کنار صادرات نفت و گاز از منابع اصلی درآمد دولت عربستان محسوب شده و حدود ‌20 تا ‌25 درصد نیروی کار این کشور در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند.