arabia

دولت عربستان در راستای جذب بیشتر گردشگر، نقشه جامعی برای بازدید از 73 اثر تاریخی شاخص خود را تدوین می‌کند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، دولت عربستان به منظور رشد چشمگیر گردشگران غیرمذهبی به این کشور‌، تا پایان امسال نقشه جامعی برای بازدید از 73 محوطه تاریخی شاخص این کشور تدوین می‌کند.

بر این اساس، کمیسیون گردشگری و آثار تاریخی عربستان نسبت به تدارک بسته‌های ویژه گردشگری اقدام خواهد کرد که در قالب آنها گردشگران می‌توانند در زمان کوتاهی از بیشتر جاذبه‌های تاریخی این کشور دیدن کنند.

به گزارش عرب‌نیوز، مدتی قبل نیز دولت عربستان از تشکیل سازمان ویژه‌ای در راستای جذب بیشتر گردشگر و به ویژه سرمایه‌گذاران به این کشور خبر داد و اقدامات ویژه‌ای نیز برای توسعه گردشگری کشاورزی، تبدیل تعدادی از روستاهای تاریخی به مقاصد گردشگری با جذب سرمایه‌گذاری خارجی و راه‌اندازی چندین موزه صورت خواهد گرفت.

عربستان که درآمدهایش از محل صنعت گردشگری در سال 2020 به 83 میلیارد ریال خواهد رسید، با وجود بردن از آثار تاریخی سالانه میزبان تعداد کمی گردشگر غیرمذهبی است؛ هرچند پیش‌بینی می‌شود با اقداماتی که در آینده صورت خواهد گرفت، تعداد گردشگران غیرمذهبی این کشور نیز رشد چشمگیر یابد.

درحال حاضر حدود ‌51 درصد گردشگران عربستان گردشگران داخلی، ‌23 درصد گردشگران مذهبی و مابقی گردشگرانی هستند که برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی عربستان به این کشور سفر می‌کنند.