انیمیشن منجمد

انیمیشن زیبای «منجمد» طی ماه‌های اخیر هزاران گردشگر را راهی نروژ کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، در شرایطی که انیمیشن زیبای «منجمد» مدتی قبل عنوان پنجمین فیلم پرفروش تاریخ سینما را کسب کند، گزارش‌ها از رشد چشمگیر گردشگران نروژ بواسطه اکران این انیمیشن حکایت دارد.

به گزارش گاردین، منجمد که امسال علاوه بر کسب جایزه اسکار بهترین انیمیشن در بخش بهترین ترانه نیز یک جایزه اسکار را از آن خود کرد، پنجاه‌وسومین انیمیشن کلاسیک کمپانی دیسنی است، براساس رمان معروف «ملکه برفی» نوشته‌ی «هانس کریستین اندرسن» ساخته شده و بازیگران مطرحی از جمله «کریستین بیل»، «آدینا منزل» و «جاناتان گروفم» صداپیشگی کرده‌اند.

در مناطق ساحلی نروژ و بویژه در شهر برگن این کشور مناطق زیادی وجود دارند که شباهت زیادی به قلعه‌ها و خانه‌های انیمیشن منجمد دارند که این امر باعث شد در چهار ماهه نخست امسال گردشگران این مناطق در مقایسه با زمان مشابه در سال 2013 حدود 153 درصد رشد یابد.

منجمد در شرایطی رشد چشمگیر گردشگران نروژ را رقم زده که از ماهها قبل با آغاز اکران جهانی فیلم «هابیت» گردشگران نیوزلند که بیشتر بخش های این فیلم در آن فیلمبرداری شده رشد چشمگیری یافته است. در این راستا از مدت‌ها قبل بسیاری از مکان‌هایی که گردشگران در آنها توقف دارند با نمادهایی از فیلم هابیت تزیین شده که از آن جمله می‌توان به تزیین فرودگاه شهر ولینگتون مقصد نخست گردشگری نیوزلند با مجسمه‌های شخصیت‌های خیالی این فیلم اشاره کرد. از سوی دیگر، مکان‌های مختلفی نیز که این فیلم در آنها فیلمبرداری شده‌ با نصب تابلوهایی به گردشگران معرفی می‌شوند.

در سال‌های گذشته نیز فیلمبرداری بخش‌هایی از فیلم «سقوط آسمانی» در قلعه «ادینبورگ» در اسکاتلند، جزیره دورافتاده «هاشیما» در سواحل ژاپن و بازار بزرگ استانبول در ترکیه، پل «واردا» و سواحل مدیترانه‌ای این کشور هزاران گردشگر را جذب اسکاتلند، ژاپن و ترکیه کرد.