اماکن تاریخی
اقتصاد احیای اماکن تاریخی طی نشستی در کاخ سعدآباد با حضور سرمایه‌گذاران و جامعه ذینفعان در کاخ سعدآباد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست صندوق حفظ و احیای آثار تاریخی با جامعه کارگزاران و مشاوران اقتصادی به منظور ایجاد بسترهای مساعد جذب سرمایه‌گذار در حوزه احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی، بررسی بسترهای امکان‌سنجی سرمایه‌گذاری و جامعه ذینفعان، بهره‌برداری از اماکن تاریخی دولتی و خصوصی، با حضور جامعه متخصص، مشاوران، کارگزاران اقتصادی و سرمایه‌گذاری برگزار خواهد شد.

در طول یکسال اخیر با انجام مطالعات لازم در زمینه ایجاد حوزه جدید طرح های توجیه اقتصادی برای احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی، شرایط و ساز و کارهای مختلفی در بازار کسب و کار، مولفه های محصولات، نتایج احیا و بهره برداری از اماکن در مقیاس ملی و منطقه ای مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین این فعالیت ها ملاک جذب سرمایه گذار بخش خصوصی توسط صندوق حفظ و احیا قرار گرفته است.

مقررات محصول این مطالعات و فرآیندها همچنین طرح حمایت از مالکان در نشست های متعددی مطرح خواهد شد بدون شک در زمینه توسعه اقتصاد احیای اماکن تاریخی این مطالعات بسیار موثر است. همچنین ضمن اشاعه و ترویج این حوزه ارزیابی های متناسبی در خصوص شیوه های اجرایی انجام می شود. از همین رو اولین نشست این موضوع با حضور مخاطبان مربوطه روز سه‌شنبه بیست‌وهفتم خرداد در سالن خلیج فارس کاخ سعدآباد برگزار خواهد شد.