AMERICA

دولت آمریکا با هدف جذب بیشتر گردشگر، صدور ویزای گردشگری را تسهیل می‌کند.

به گزارش توریست‌ها به نقل از ایسنا، یکی از مقامات صنت گردشگری آمریکا اعلام کرد، در راستای راهبرد جدید دولت این کشور برای جذب بیشتر گردشگر، شرایط صدور ویزای گردشگری تسهیل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در حال حاضر گردشگران بیشتر کشورهای اروپایی و استرالیا‌، نیوزلند و کانادا برای سفر به آمریکا یا نیاز به ویزا ندارند و یا صدور ویزای آنها به راحتی و در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

اکنون دولت آمریکا قصد دارد شرایط صدور ویزا برای گردشگران دو قاره آسیا و آمریکای جنوبی را تسهیل کند که در این میان در نخستین گام صدور ویزای برای گردشگران شیلی از آمریکای جنوبی و کره‌جنوبی از آسیا تسهیل خواهد شد.

کارشناسان معتقدند محدودیت‌های امنیتی، وقوع بحران‌های متعدد اقتصادی و قوانین سختگیرانه صدور ویزا موجب شده تا بسیاری از گردشگران به جای آمریکا، کشورهای دیگری را برای گذراندن تعطیلات انتخاب کنند، این در حالیست که مقامات دولتی آمریکا همچنان حفظ امنیت را از اولویت‌های اصلی سیاست خارجی و داخلی این کشور دانسته و محدودیت‌های فعلی مربوط به صدور ویزا بویژه صدور ویزای گردشگری را در همین راستا می‌دانند.

صنعت گردشگری یکی از ارکان اقتصاد آمریکا محسوب می شود و این کشور در سال 2013 با کسب درآمدی بیش از 132 میلیارد دلار در رتبه‌ی نخست پردرآمدترین کشورهای جهان از محل صنعت گردشگری قرار گرفت. همچنین میلیون‌ها نفر از نیروی کار آمریکا نیز در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند.