نخستین شهربازی کوهستانی خاورمیانه و بزرگ‌ترین پروژه‌ی تفریحی و ماجراجویی استان تهران با خدمات‌دهی به بیش از پنج‌میلیون نفر در سال به‌زودی بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، وحید جوادزاده، مجری این پروژه‌ی گردشگری که در قالب یک دهکده اجرا خواهد شد با اعلام این مطلب، گفت: در حال حاضر سالانه صدها هزار گردشگر خارجی از کشورهای همسایه به ایران سفر می‌کنند، چراکه در برخی از این کشورها امکانات مناسبی برای تفریح و سرگرمی وجود ندارد و به‌راحتی می‌توان آن‌ها را جذب کرد.

او با اشاره به سفرهای زیارتی و سیاحتی از کشورهای اسلامی به ایران، اظهار کرد: بسیاری از مسافران خارجی و گردشگران کشورهای اسلامی به‌دلیل نزدیکی فرهنگی و دینی ترجیح می‌دهند برای سفرهای تفریحی به ایران سفر کنند که این پروژه‌ی گردشگری با قرار گرفتن در کوهستان‌های البرز و نمای زیبای دماوند سرفراز، محل مناسبی برای اقامتی کوتاه و تفریحی سالم و مهیج برای این دسته از گردشگران خواهد بود.

جوادزاده همچنین بیان کرد: خوشبختانه در بدنه‌ی دولت، عزم جدی برای حمایت از این‌گونه پروژه‌ها وجود دارد که به سرمایه‌گذاری در این صنعت کمک می‌کند؛ اما در این بین، وجود برخی از پیچیدگی‌ها و موانع اداری و معضلات کسب و کار در صنعت گردشگری، ادامه‌ی مسیر را برای فعالان این بخش دشوار کرده است.

مجری این پروژه‌ی دهکده‌ی گردشگری ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد سالانه میلیاردها دلار ارز به‌واسطه‌ی سفرهای تفریحی هموطنان، از کشور خارج می‌شود که اگر دولت 20 درصد این رقم را به‌صورت تسهیلات ارزان‌قیمت به پروژه‌های داخلی تزریق کند، نتایج ارزشمندی برای بهبود این حوزه باقی می‌گذارد.

وی گفت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای حمایت از این پروژه‌ها اقدامات مثبتی را آغاز کرده است که برنامه‌ریزی برای اولویت‌گذاری پروژه‌ها و تسریع در اجرای آن‌ها می‌تواند در دستور کار قرار گیرد و بانک‌ها و موسسه‌های مالی نیز باید تغییر نگرش دهند و از طرح‌های سرمایه‌گذاری که به تفریح و شادی مردم منجر می‌شود، به‌طور جدی حمایت کنند.

جوادزاده با بیان این‌که صنعت گردشگری کوتاه‌ترین و کم‌هزینه‌ترین مسیر برای ایجاد رونق و اشتغال است، اضافه کرد: از ویژگی‌های این پروژه‌ی گردشگری این است که در فاز نخست پروژه برای 1200 تا 1500 نفر به‌طور مستقیم فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

او درباره‌ی این پروژه‌ی گردشگری، توضیح داد: پارک آبی این مجموعه از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی سرپوشیده جهان خواهد بود که در دو سالن مجزا و با معماری اسلامی و ایرانی با کمک مشاوران آلمانی طراحی شده است و پروژه‌ای فاخر به‌شمار می‌آید.

وی افزود: قرار است فازهای مختلف پروژه را تله‌کابین به‌هم وصل کند که برای نخستین‌بار در کشور واگن‌های هشت نفره در این تله‌کابین مورد استفاده قرار می‌گیرد و طول این مسیر که سه سایت را به‌هم مرتبط می‌کند، نزدیک به 10 کیلومتر است که بلندترین و طولانی‌ترین مسیر تله کابین در کشور است.

مجری این پروژه گردشگری با بیان این‌که این دهکده از بزرگ‌ترین‌های این صنعت در دنیا مانند فرانسه، سنگاپور، مالزی و ترکیه الگوبرداری‌ شده است، گفت: در این مجموعه سالانه به بیش از 2.5 میلیون بازدیدکننده در شش‌ماه نخست سال و در فصل تابستان خدمات داده می‌شود. ضمن این‌که ایجاد و تامین زیرساخت مناسب برای خدمات‌دهی به بیش از پنج میلیون بازدیدکننده در سال برنامه‌ریزی شده است.