agency

رییس سازمان هواپیمایی‌ کشوری شب گذشته، چهار دستورالعمل برای برخورد با چارتر کردن پرواز‌های نوروزی صادر و اعلام کرد: 16 آژانس متخلف در این‌ زمینه شناسایی شده‌اند که همه آنها امروز – 27 اسفند – تعلیق و پلمپ می‌شوند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا حمیدرضا پهلوانی – معاون وزیر راه و شهرسازی – در جلسه بررسی وضعیت شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌هایی که بدون مجوز اقدام به چارتر کردن برخی پرواز‌های نوروزی کرده‌اند، اظهار کرد: طبق ماده یک قانون مجازات متخلفان از تعرفه نرخ حمل کالا و مسافر مصوب 23 فروردین ماه 1367، مجازات تجاوز از تعرفه نرخ حمل کالا و مسافر توسط وزارت راه اعلام می‌شود.

وی افزود: بر این اساس شرکت، موسسه یا پیمانکاری حمل و نقل حتی با رضایت صاحب کالا یا مسافر با توجه به دفعات و مراتب جرم، شرایط و امکانات خاطی برای بار اول جزای نقدی از پنج تا 20 برابر وجهی که اضافه دریافت شده و تعطیل موقت به مدت 15 تا 45 روز، برای بار دوم جزای نقدی از 10 تا 30 برابر اضافه دریافت شده و تعطیل موقت به مدت 6 ماه ‌و برای بار سوم جزای نقدی از 20 تا 50 برابر اضافه وجه دریافت و تعطیل دائم شرکت یا موسسه یا پیمانکاری خواهد بود و صاحب امتیاز بعدا به هیچ عنوان اجازه فعالیت در امور حمل و نقل نخواهد داشت.

پهلوانی افزود: روز گذشته 16 آژانس متخلف در سطح تهران که اقدام به چارتر کردن پرواز‌ها می‌کردند، شناسایی شدند که از امروز به مدت سه تا 6 ماه تعلیق خواهند شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: امروز 16 آژانس متخلف مذکور، تعلیق شده و پلمپ می‌شوند. ضمن اینکه با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی و نماینده دادستان، تابلویی سردر این آژانس‌ها نصب شده و تخلف آنها اعلام عمومی می‌شود.

وی افزود: این برخورد قاطع با آژانس‌ها شامل پلمپ شدن دفتر، تعلیق، لغو مجوز و اطلاع‌رسانی تخلف آنها به عموم از طریق نصب بنر بر سردر آنها با حضور نماینده دادستان، نماینده سازمان هواپیمایی کشوری، نماینده ‌سازمان تعزیرات حکومتی و نماینده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری اضافه کرد: اگر در این روزها سهمیه فروش آژانسی به علت تعلیق قطع شود، آژانس‌های دیگر آن سهمیه را می‌فروشند و فروش بلیت با هیچ اختلالی مواجه نمی‌شود.

صدور 4 دستورالعمل برای برخورد با فروش بلیت پروا‌زهای چارتری

وی همچنین در راستای برخورد با انجام پرواز‌های چارتری و جلوگیری از چارتر شدن پرواز‌ها، چهار دستورالعمل را برای اجرای مسئولان این سازمان، صادر کرد.

اولین دستورالعمل پهلوانی این است که ماده یک قانون مجازات متخلفین از تعرفه نرخ حمل کالا و مسافر مصوب 23 فروردین ماه 1367، برای آگاهی تمامی دست‌اندرکاران صنعت حمل و نقل هوایی اطلاع‌رسانی شود و در تابلویی که سردر آژانس‌های پلمپ شده نصب می‌شود، هم درج شود.

دومین دستورالعمل معاون وزیر راه و شهرسازی این است بود که اگر شخصی در محیط فرودگاه و اطراف گیت پرواز ‌اقدام به فروش بلیت پرواز‌های برنامه‌ای و چارتری کند، مخل نظم عمومی محسوب می‌شود و با همکاری ماموران نیروی انتظامی برای آنها تشکیل پرونده انجام شده و به استناد قانون، تحویل دادسرا می‌شوند. ضمن آنکه به عنوان «جرمِ اخلال در ظم عمومی» محاکمه می‌شود.

سومین دستورالعمل وی بر این اساس است که آژانس‌های متخلف در فروش بلیت هواپیما و آنهایی که برای چارتر قرارداد می‌بندند، به استناد قانون و به صورت مستقیم ظرف امروز و فردا حتماً تعلیق می‌شوند و این امر بدون اخطار قبلی به آنها خواهد بود.

آخرین دستورالعمل رییس سازمان هواپیمایی نیز درباره تخلف چارتر کردن پرواز‌ها، این است که برای ایرلاین‌های متخلف در این‌باره نیز‌ پس از پایان تعطیلات نوروزی تشکیل پرونده انجام شده و با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و دادستانی، این شرکت‌های هواپیمایی متخلف به جرم اخلال در نظم عمومی، محاکمه می‌شوند.

امروز 16 آژانس متخلف فروش بلیت هواپیما از سوی سازمان هواپیمایی کشوری تعلیق و پلمپ خواهند شد.