africa

بانک جهانی در آخرین گزارش خود آینده پیش روی صنعت گردشگری قاره آفریقا را درخشان خواند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، بانک جهانی به عنوان یکی از نهادهای معتبر مالی جهانی در آخرین گزارش خود درباره وضعیت صنعت گردشگری قاره آفریقا، آینده صنعت گردشگری در این قاره را درخشان خواند.

به گزارش آل-آفریکا، در سال‌های اخیر روآندا، کنیا، آفریقای‌جنوبی، نامیبیا و تانزانیا موفق‌ترین کشورهای آفریقا در جذب گردشگر بوده‌اند که علت اصلی این امر تسهیل قوانین صدور ویزا، تسهیل قوانین سرمایه‌گذاری،‌توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و توسعه حمل و نقل زمینی و هوایی در این کشورها بوده است، البته در این میان عملکرد روآندا نسبت به سایر کشورها چشمگیر بوده است.

روآندا در سال 2012 با کسب درآمد حدود 282 میلیون دلار از صنعت گردشگری و با رشد 17 درصدی درآمدهایش از محل این صنعت، رکورد جدیدی در زمینه کسب درآمد گردشگری ثبت کرد که کارشناسان علل اصلی این امر را بازاریابی موثر، حضور مستمر در نمایشگاه‌های بین‌المللی صنعت گردشگری، ارائه راهبردهای جدید در توسعه گردشگری، توسعه زیرساخت‌ها، جذب سرمایه‌گذاری خارجی، بهبود شرایط سرویس‌دهی به گردشگران، افزایش چشمگیر پروازهای خطوط هوایی مشهور دنیا به مکان‌های گردشگری روآندا و تربیت نیروی کار تخصصی ویژه صنعت گردشگری می‌دانند.

صنعت گردشگری آفریقا در بیش از دو دهه اخیر در مسیر رشد بوده که حاصل آن میزبانی این قاره از حدود 34 میلیون گردشگر در سال 2012 بود، این در حالیست که آفریقا در سال 1990 تنها میزبان حدود هفت میلیون گردشگر بود.

آفریقا همچنین در سال 2012 حدود 38 میلیارد دلار در محل صنعت گردشگری درآمد داشت که حدود سه درصد تولید ناخالص داخلی این قاره محسوب می‌شود.