kenia

گردشگران آفریقایی کنیا را به عنوان مقصد نخست گردشگری قاره آقریقا انتخاب کردند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، در جریان نظرسنجی انجام شده از بازدیدکنندگان «نمایشگاه گردشگری دوربان» که اخیرا در شهر دوربان آفریقای جنوبی به کار خود پایان داد، گردشگران آفریقایی کشور کنیا را به عنوان مقصد نخست گردشگری این قاره انتخاب کردند.

به گزارش افریکا دیلی، در نمایشگاه امسال گردشگری دوربان که معتبرترین نمایشگاه صنعت گردشگری آفریقا بوده و روز یکشنبه به کار خود پایان داد،‌ گردشگران آفریقایی کنیا را نخستین انتخابات خود برای گذراندن تعطیلات در آفریقا اعلام کرده و غرفه این کشور نیز عنوان بهترین غرفه نمایشگاه را به خود اختصاص داد.

کنیا که در سال 2012 با میزبانی از نزدیک یک‌ونیم میلیون گردشگر، رشد 19 درصدی گردشگرانش را تجربه کرد، از جاذبه‌های گردشگری بسیاری بهره می‌برد که در این میان پارک‌های ملی این کشور شهرت جهانی دارند و هرساله میزبان هزاران گردشگر به ویژه طبیعت‌گران است.

البته طی سال‌های اخیر، دولت کنیا بودجه ویژه‌ای برای بازاریابی فراگیر در تمامی حوزه‌های صنعت گردشگری و راه‌اندازی دفاتر جدید گردشگری در کشورهای مختلف جهان اختصاص داده و حضور پررنگی در نمایشگاه‌های جهانی معتبر صنعت گردشگری داشته است که این امر شرایط سرمایه‌گذاری خارجی را تسهیل کرده و کالج‌های ویژه نیز برای آموزش بهتر نحوه‌ی سرویس‌دهی به گردشگران راه‌اندازی کرده است.

کنیا قطب اصلی طبیعت‌گردی قاره‌ی آفریقا محسوب می‌شود و هرساله گردشگران زیادی برای دیدن جاذبه‌های طبیعی این کشور مانند جنگل‌های بکر و دست‌نخورده و گونه‌های مختلف حیوانی مانند فیل‌ها، شیرها و زرافه‌ها به این کشور سفر می‌کنند.