تصادفات

ارومیه – فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی گفت: تاپایان روز سوم فروردین ماه امسال هفت نفر در اثر تصادفات جاده ای در استان جان خود را از دست داده اند.

سرهنگ عباس فرمانی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در طرح نوروزی سال گذشته تا پایان روز سوم فروردین ۱۳ نفر از هموطنان در جاده های آذربایجان غربی جان خود را از دست داده بودند افزود: این تعداد در سال جاری به هفت نفر رسیده است.

وی با اشاره به کاهش ۴۶ درصدی تلفات سوانح رانندگی سفرهای نوروزی در آذربایجان غربی اظهارداشت: در این مدت در سال گذشته هفت تصادف فوتی را شاهد بودیم که این تعداد نیز در سال جاری شش نفر است.

سرهنگ فرمانی ادامه داد: سال گذشته همچنین بر اثر وقوع ۹۴ تصادف جرحی ۱۶۱ نفر در جاده های آذربایجان غربی مجروح شده بودند که این تعداد در سال جاری ۱۸۸ نفر مجروح بر اثر وقوع ۷۹ تصادف جرحی است.

فرمانده پلیس راه آذربایجان غربی گفت: در تعداد تصادف های جرحی در نوروز امسال شاهد ۱۶ درصد کاهش و در تعداد مجروحان ۱۷ درصد افزایش هستیم.

سرهنگ فرمانی گفت: پارسال در هشت روز نخست طرح نوروزی ۱۴۷ تصادف در استان رخ داد که این رقم در سال جاری به ۱۲۳ تصادف رسیده است.

طرح نوروزی پلیس راه از ۲۵ اسفندماه آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ماه جاری ادامه دارد.

آذربایجان غربی یکی از استان های مقصد سفر کشور در ایام نوروز به شمار می رود که صدها هزار نفر در این ایام به این استان سفر می کنند.