گردشگری ایران

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: در دوماهه اول سال جاری 14 هزار نفر گردشگر خارجی وارد کشور شده و از اماکن دیدنی نقاط مختلف کشور بازدید کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا،در کردستان، مرتضی رحمانی موحد در مراسم بازگشایی نمایشگاه صنایع دستی واقع در پارک کودک سنندج اظهار کرد: آمار ورود و خروج مرزهای کشور در دوماهه نخست سال جاری نزدیک به 600 هزار نفر است اما تعداد آنهایی که به عنوان گردشگر وارد کشور شده‌اند 14 هزار نفر است.

او افزود: آمار بازدید گردشگران خارجی از کشور ما در دوماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 200 درصدی داشته است.

او با بیان اینکه توسعه صنایع دستی و آموزش رشته‌های مختلف آن برای توسعه گردشگری و بهبود وضعیت اشتغال مهم است، بیان کرد: استان کردستان با داشتن و فعالیت 23 رشته از رشته‌های صنایع دستی کشور در راستای ارتقای این صنعت نقش مهمی را ایفا می‌کند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور ادامه داد: باید برنامه‌های آموزشی و توسعه‌یی بهتری را برای توسعه این صنعت تدوین کنیم چراکه فعالان این عرصه با سرمایه‌های اندک می‌توانند ایجاد شغل کرده و درآمد خوبی نیز کسب کنند.

رحمانی موحد اظهار کرد: با توجه به تنوع موضوعات صنایع دستی در زمان‌ها و مناطق مختلف، این قابلیت را دارد که اشتغال دائم و پایدار را به همراه داشته باشد.

او با اشاره به عنایت دولت به صنایع دستی اعلام کرد: نگاه اقتصادی و صنعتی به صنایع دستی یکی از موضوعات و فعالیت‌های دولت تدبیر و امید است که اقداماتی برای تصویب آن در حال انجام است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مسئولان کنونی حوزه گردشگری و صنایع دستی کشور نسبت به گفته های خود جدی هستند عنوان کرد: کردستان ظرفیت های بالایی در زمینه صنایع دستی دارد لذا باید براساس برنامه و طرح‌های قابل اجرا در راستای توسعه این صنعت در کردستان تلاش شود.

او با اشاره به اینکه برخی از مسئولان قبلی ممکن است وعده‌هایی داده باشند که هیچ‌وقت اجرایی نشده است، افزود: ما از دادن چنین و عده‌هایی پرهیز می‌کنیم.

رحمانی موحد خاطرنشان کرد: باید بر اساس ظرفیت‌ها و منابع حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی مناطق مختلف کشور برنامه‌ریزی شود.