جاده ابریشم

چین با برگزاری نمایشگاه گردشگری «جاده ابریشم»، گردشگران را به تماشای کشورهای این مسیر تاریخی می‌برد.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، دولت چین در راستای تلاش‌های جدیدی برای جذب بیشتر گردشگران در ماه سپتامبر یک نمایشگاه گردشگری با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری جاده ابریشم آغاز خواهد کرد.

به گزارش شین‌هوا، در این نمایشگاه صدها جاذبه گردشگری چین در مسیر جاده تاریخی ابریشم شامل صدها قلعه، کاروانسرا و مجسمه های بودا که بیشتر آنها در چین قرار دارند به نمایش درخواهند آمد.

جاده ابریشم در هزاران سال قبل در مسیر خود به اروپا از ده‌ها کشور دیگر و محوطه‌های تاریخی ارزشمند عبور می‌کرده که از آن جمله می‌توان به مجسمه‌های مشهور «بودای بامیان» و «مقبره ارتش سازمان خاموش» اشاره کرد.

مجسمه‌های بودای بامیان در افغانستان که حدود 300 متر ارتفاع داشتند و در قرن‌های پنجم و ششم میلادی در کو‌ه‌های منطقه ایجاد شده بودند، در سال 2001 توسط گروه افراطی طالبان با سلاح‌های جنگی نابود شده و در حال حاضر در دست مرمت هستند.

نمایشگاه گردشگری «جاده ابریشم» از تاریخ 19 سپتامبر 2014 در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر «ژیان» چین به مدت دو روز در زمینی به مساحت 20 هزار متر مربع میزبان علاقه‌مندان خواهد و تاکنون حضور حدود 500 فعال صنعت گردشگری از چین در این نمایشگاه قطعی شده است کارشناسان براین باورند که برگزاری موفق این نمایشگاه می‌تواند نقش بسزایی در ادامه روند رو به رشد صنعت گردشگری چین داشته باشد.