ترکیه در سال 2012 با ثبت رکوردی جدید شاهد رشد 30 درصدی گردشگران هندی بود.

turkishبه گزارش ایسنا، سفارت ترکیه در شهر دهلی‌نو روز دوشنبه در گزارشی با اشاره به ثبت رکورد جدید در سفر گردشگران هندی به ترکیه، از رشد 30 درصدی گردشگران این کشور از هند در سال 2012 خبر داد.

به گزارش برناما، ترکیه در سال 2012 میزبان 90 هزار گردشگر از دومین کشور پرجمعیت جهان بود، این در حالی است که مقامات صنعت گردشگری ترکیه بر این باورند در صورت سازماندهی بهتر امکانات گردشگری، این کشور می‌توانست در سال گذشته رشد 40 تا 50 درصدی گردشگرانش از هند را تجربه کند.

در همین حال، یکی از مسئولان دفتر گردشگری ترکیه با اشاره به هزینه یک میلیون دلاری معرفی جاذبه‌های گردشگری ترکیه در هند از عزم دولت ترکیه برای معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری این کشور در هند خبر داد.

همچنین در آینده نزدیک تعداد پروازهای خط «ترکیش ایر» از استانبول به مقصد شهرهای دهلی‌نو و بمبئی دو برابر شد و خطوط پروازی از استانبول به شهرهای احمدآباد، آمریستا، بنگلور، چننای،‌حیدرآباد و کلکته در هند نیز راه‌اندازی می‌شود.

ترکیه به لطف درآمد 23 میلیارد دلاری از بهار عربی، در سال 2011 هفتمین مقصد گردشگری جهان نام گرفت و دولت این کشور قصد دارد این رقم را به 50 میلیارد دلار در سال 2023 برساند.

در این شرایط کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند با توجه به رشد چشمگیر گردشگران خارجی ترکیه در سال‌های اخیر، این کشور در سال‌های آتی در جمع پنج مقصد برتر گردشگری جهان قرار بگیرد.

بیشتر گردشگران ترکیه از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس آلمان، روسیه، انگلیس و ایران بوده و مابقی نیز از کشورهای بلغارستان، هلند، گرجستان، فرانسه، سوریه و ایتالیا هستند.