tourismعلیرضا ایزدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به وضعیت اسکان مسافران در همدان اظهار داشت: در شش ماه نخست سال، همدان شاهد ورودی قابل توجهی از گردشگران است که همین نیازمند ارتقای وضعیت اسکان مسافران است.

وی به لزوم ورود بخش‌ خصوصی در تقویت اسکان مسافران اشاره کرد و ادامه داد: با وجود نیاز به ورود بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران زیاد پای کار نیامدند، اگر می‌خواهیم شاهد رشد صنعت گردشگری استان باشیم، باید از بخش خصوصی حمایت کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان خاطرنشان کرد: ما در کمپ برای توسعه سفرهای ارزان‌قیمت مشکل داریم که این موضوع موجب شده در مواقعی ناهنجاری‌هایی را در اطراف میدان باباطاهر شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: تنها راه ارتقای اسکان این است که بتوانیم فضاهای کمپینگی را افزایش دهیم تا به این طریق بتوان تمرکز و نظارت کافی را بر مسافران داشت.

ایزدی با بیان اینکه چادر زدن مسافران طبیعت کار گردشگری است، افزود: کسی که دوست دارد در مسافرت در چادر بخوابد، کاری نمی‌توان کرد و تخفیف هتل‌ها نیز در آن اثرگذار نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری همدان ابراز داشت: مخالف زدن چادر در میدان باباطاهر هستیم که با واگذاری کمپ‌ها به بخش خصوصی می‌توانیم به کنترل عدم نصب چادر در باباطاهر کمک کنیم.

وی در پایان اذعان داشت: با واگذاری کمپ‌ها به بخش خصوصی تولید ثروت، گردش مالی و اشتغال‌زایی در این امر میسر می‌شود.