tehran

همزمان با نزدیک شدن تعطیلات نوروز ۱۳۹۲ کتاب راهنمای کاربردی گردشگری تهران با رویکردی متفاوت به گردشگری و برای تسهیل سفر به تهران منتشر شد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، راهنمای کاربردی گردشگری تهران تالیف عرفان فکری با همکاری ستاد گردشگری نوروزی شهر تهران در شمارگان یک میلیون نسخه منتشر شد و آماده عرضه به تهران‌گردان و مسافرانی است که در طول تعطیلات عید نوروز امسال به تهران سفر می‌کنند.

این کتاب در طول تعطیلات نوروز امسال در بسته‌های گردشگری «مهمان طهران» شهرداری تهران، برای مسافران و تهران‌گردان عرضه خواهد شد. مجتبی احمدلو، دبیر ستاد گردشگری نوروزی شهر تهران اعلام کرد: «قیمت این بسته‌های گردشگری که اقلام متنوعی برای راهنمای گردشگران و تسهیل استفاده از خدمات شهر تهران قرار گرفته‌است، ۵۰۰۰ تومان خواهد بود و در ۹۲ ایستگاه اطلاع‌رسانی نوروزی در ۲۲ منطقه شهرداری تهران و ۹ مبدا ورودی شهر به گردشگران عرضه خواهد شد.»(نقشه تهران)

عرفان فکری مولف این کتاب می‌گوید: «این کتاب نگرش متفاوت و جدیدی به مقوله گردشگری دارد و جزییات دقیقی برای استفاده تهران‌گردان با هر سطح مالی و سلیقه‌ای در آن آمده‌است.» وی با اشاره به این نکته که این کتاب با رویکردی جدید و با هدف تسهیل استفاده از خدمات مختلف شهری برای گردشگران تهیه شده‌است می‌گوید: «این کتاب یک مجلد کاملا کاربردی و نو است که هر گردشگری با همراه داشتن آن می‌تواند ساده‌تر مقصد خود را برای هر فعالیتی، چه رفاهی، چه تفریحی و چه تاریخی پیدا کند.»

کتاب راهنمای کاربردی گردشگری تهران، برداشتی است آزاد از تجربیات جهانگردان حرفه‌ای سراسر دنیا که به شهر تهران سفر کرده‌اند. آنان هر ساله تجربیات خود را در مجموعه‌ای گردآوری می‌کنند و در اختیار سایر گردشگران قرار می‌دهند. در این کتاب از نقاط دیدنی شهر تا اماکن خدمات‌رسانی مانند بیمارستان‌ها و رستوران‌ها، به انتخاب جهانگردان حرفه‌ای که به تهران سفر کرده‌اند، هر یک با توصیفی مختصر و جزییات دقیق نشانی و مسیریابی برای گردشگران مشخص شده‌است.

به گفته مجتبی احمدلو دبیر ستاد گردشگری شهر تهران، در بسته‌های گردشگری نوروزی تهران در کنار کتاب راهنمای کاربردی گردشگری، یک نقشه تهران با اطلاعات گردشگری کامل، از جمله مشخص شدن اماکن گردشگری، ایستگاه‌های مترو و بی‌آر‌تی، هتل‌ها و مراکز اقامتی، رستوران‌ها، مراکز فرهنگی، تفریحی و رفاهی قرار گرفته‌است. همچنین مسیر تورهای تهران‌گردی ۱۶گانه نیم‌روزه شهر تهران پشت این نقشه چاپ شده تا امکان مسیر یابی برای تهران‌گردان را ساده‌تر کند. «تهران‌کارت» برای استفاده از خدمات رایگان ویژه و تخفیف‌های قابل توجه گردشگری و اقامتی، از دیگر محتویات این بسته‌ها خواهد بود که دیگر محصولات فرهنگی و گردشگری به تهران‌گردان عرضه می‌شود.