Egypt1

آمارها از کاهش ضریب امنیتی برای گردشگران در مصر حکایت دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، یکی از سازمان‌های معتبر در حوزه صنعت گردشگری وابسته به مجمع جهانی اقتصاد در گزارشی از کاهش ضریب امنیتی گردشگران در مصر خبر داده است.

به گزارش وال استریت ژورنال،‌ بر اساس این گزارش ناآرامی‌های سال گذشته در مصر از جمله اعتراضات در شهر قاهره، مرگ چند گردشگر و ربوده شدن چند گردشگر دیگر و انفجار در یک هتل گردشگران باعث شده که این سازمان رتبه مصر را 10 رتبه نزول دهد.

بر اساس این گزارش، مصر از نظر امنیتی با قرار گرفتن بعد از کشورهای مثل چاد و یمن که در سال‌های اخیر کشورهای ناامن برای گردشگران بوده‌اند، در رتبه 85 قرار گرفته که این امر می‌تواند تاثیرات منفی در جذب گردشگر این کشور داشته باشد. البته وزیر گردشگری مصر مدتی قبل با اشاره به روند احیای صنعت گردشگری این کشور، از پیش‌بینی رشد سه میلیون نفری گردشگری مصر در سال 2013 خبر داده است.

طبق اعلام وزیر گردشگری مصر، ضریب اشغال هتل‌های مصر در سال 2012 حدود 70 درصد بوده و فرودگاه‌های مقاصد گردشگری این کشور نیز روزانه به صورت متوسط میزبان 70 پرواز بوده‌اند که بیشتر مسافران آنها گردشگرانی از کشورهای اروپایی و آسیایی بوده‌اند.

در سال 2011 درآمدهای مصر از محل صنعت گردشگری با میزبانی از 10 میلیون گردشگر در مقایسه با سال پیش از آن 30 درصد کاهش یافت و تعداد گردشگران این کشور نیز در سال 2011 حدود پنج میلیون نفر نسبت به سال 2010 کاهش داشت.

این در حالی است که مصر در سال 2010 با قرار گرفتن در بین 10 مقصد برتر گردشگری جهان، میزبان نزدیک به 15 میلیون گردشگر بود. صنعت گردشگری یکی از ارکان اقتصاد مصر است و حدود پنج میلیون نفر از نیروی کار این کشور در صنعت گردشگری و صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند.