travel

پیش ثبت نام جدید سفر عتبات عالیات از ساعت 9 صبح امروز، شنبه 28 بهمن‌ماه به صورت اینترنتی آغاز شد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، متقاضیان با مراجعه به سایت اینترنتی www.atabat.haj.ir می‌توانند درخواست خود را برای این سفر ثبت کنند.

براساس اطلاعیه‌ی سازمان حج و زیارت، افرادی که می‌خواهند از 24 اسفند‌ماه سال 91 تا 26 اردیبهشت‌ماه سال 92 به عتبات عالیات اعزام شوند باید از طریق این سامانه اینترنتی برای عتبات عالیات، نام‌نویسی کنند.

همانند دوره‌های قبلی در این دوره نیز متقاضیان تشرف، قبل از ثبت نام در کاروان‌ها باید در مهلت مقرر در سامانه‌ی پیش‌ثبت نام عتبات عالیات به آدرس www.atabat.haj.ir نام‌نویسی و کد رهگیری دریافت کنند. ثبت نام تا ساعت 24 روز شنبه، 5 اسفندماه ادامه دارد.

یکشنبه 6 اسفندماه نیز قرعه‌کشی بین متقاضیان انجام و نتیجه‌ی آن، روز دوشنبه 7 اسفندماه روی سامانه‌ی پیش ثبت نام عتبات عالیات قرار می‌گیرد که متقاضیان می‌توانند با مراجعه به این سایت از نتیجه و زمان ثبت نام در کاروان‌ها مطلع شوند.

بنا بر این گزارش، گروه‌های اعزامی به عتبات عالیات از 24 اسفند ماه 91 تا 26 اردیبهشت‌ماه 92 به عنوان گروهای نوروزی شمرده می‌شوند.

افرادی که در پیش ثبت نام دوره‌های قبل شرکت کرده و حائز اولویت تشرف اعلام نشده‌اند، در این دوره نیازی به طی مراحل پیش ثبت نام نداشته و اطلاعات ایشان (بر اساس گروه‌بندی مربوطه) به دوره‌های جدید انتقال یافته و در قرعه‌کشی شرکت داده خواهند شد.

اطلاعات فردی که در دوره‌ی قبل حائز اولویت تشرف شناخته شده و به هر دلیل در گروه‌ها ثبت نام نکرده‌اند، از سامانه پیش ثبت نام حذف خواهد شد و در صورتی‌که این عزیزان مایل به تشرف در این دوره باشند، لازم است دوباره نسبت به طی مراحل پیش ثبت نام اقدام کنند.

همچنین افرادی که به ثبت نام گروهی 35 نفره اقدام می‌کنند، در صورتی‌که تعدادی از آن‌ها منصرف و از گروه خود خارج شوند، چنانچه عدد گروه کمتر از 25 نفر شود، گروه مذکور حذف شده و در قرعه‌کشی بعدی شرکت داده نخواهد شد.