پیش‌فروش اینترنتی بلیت اتوبوس‌های نوروزی از فردا 23 بهمن‌ماه و پیش‌فروش حضوری بلیت اتوبوس از ابتدای اسفند‌ماه آغاز می‌شود.

bus

طرح نوروزی جابه‌جایی مسافر از 24 اسفند ماه 91 آغاز و تا 16 فروردین ماه 92 ادامه دارد.

شركت و مؤسسات حمل و نقل مسافر در این ایام از حداكثر ظرفیت ناوگان تحت پوشش خود برای ایام پیك تقاضا و همچنین مسیرهایی كه حجم بالایی از جابه‌جایی مسافر را دارند استفاده می‌كنند.

به منظور انجام سفر برنامه‌ریزی شده و اجرای بهتر طرح نوروزی جابه‌جایی مسافر، به تمامی شركت‌های مسافربری اعلام شده است تا پیش‌فروش اینترنتی بلیت اتوبوس‌ها را یك هفته زودتر از پیش فروش حضوری آغاز كنند.

همچنین نرخ بلیت اتوبوس در راستای جبران سفر‌های یك‌سرخالی ناوگان، تنها برای این ایام یعنی از 24 اسفند ماه 91 تا 16 فروردین ماه 92، با حداكثر 20 درصد افزایش مواجه است و پس از 16 فروردین، نرخ‌ها‌ به حالت قبلی خود برمی‌گردد.

مدیركل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران در این‌باره می‌گوید: با اتحادیه و انجمن‌های شركت‌های مسافربری هماهنگی های لازم انجام شده است تا نظارت كافی بر پیش‌فروش بلیت‌های نوروزی وجود داشته باشد.

سید یعقوب میركتولی در خصوص تامین ناوگان مورد نیاز جاده‌ای در طرح نوروزی اظهار داشت: برنامه‌ریزی لازم در جهت بهره‌برداری از حداكثر ظرفیت و توان ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر انجام شده و در این باره هیچ مشكلی نداریم.

وی اضافه كرد: هماهنگی لازم نیز با سازمان‌های دولتی، نهادها و كارخانجات انجام شده تا در صورت لزوم از خودروهای مسافری مناسب برای پشتیبانی و تقویت ناوگان عمومی در طول اجرای طرح استفاده كنند.

وی ادامه داد: شركت‌ها و موسسات مسافربری ملزم بر عملكرد رانندگان تحت پوشش خود در خصوص خدمت رسانی هرچه مطلوب‌تر به مسافران بر اساس آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های صادره و به ویژه الزام آنها به سوار و پیاده كردن مسافران در پایانه های عمومی و سایر محل‌های تعیین شده هستند.

میر كتولی افزایش ایمنی حمل و نقل را مهمترین اولویت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در اجرای طرح عنوان كرد و گفت: به منظور تامین امنیت، آسایش و رفاه هرچه بیشتر مسافران در سفرهای بین شهری، مدیران فنی شركت‌ها و موسسات حمل و نقل مسافر دقت نظر بیشتری جهت تایید سلامت فنی وسایل نقلیه مسافربری قبل از سفر داشته باشند.

مدیركل حمل و نقل و پایانه‌های استان تهران اظهار داشت: در روزهای آتی مراكز اصلی پیش فروش حضوری بلیت اتوبوس در سطح شهر را با هماهنگی اتحادیه و انجمن صنفی مسافربری، به متقاضیان معرفی می‌كنیم.