تصاویر زنده از جاذبه‌های گردشگر اردن در راستای جذب بیشتر گردشگر در اینترنت پخش می‌شود.

ordonبه گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، در شرایطی که طی دو سال اخیر ناآرامی‌های سوریه کاهش گردشگران اردن را در پی داشته، دولت این کشور قصد دارد با نصب دوربین‌هایی در مقاصد گردشگری و پخش تصاویر زنده از اینترنت، گردشگران بیشتری را جذب کند.

به گزارش تراول نیوز، براساس تصمیم «شورای گردشگران اردن» این دوربین‌ها ابتدا در شهر تاریخی «پترا»، جواهر صنعت گردشگری اردن با قدمتی 2000 ساله نصب خواهد شد.

این شهر و معبد مشهور آن که در سال 1812 میلادی توسط یک باستان‌شناس سوییسی کشف شد، در گذشته در تقاطع راه‌های اصلی کاروان‌هایی که از دریای سرخ عبور می‌کرده‌اند، قرار داشته است. معبد باستانی پترا نیز یک اثر تاریخی نیمه‌کاره است که در صخره‌ای بزرگ ساخته شده و داخل آن مملو از دالان‌ها و دهلیزهای اسرارآمیز است.

در مراحل بعدی این طرح دوربین‌هایی در مناطق تاریخی شهر «امان‌»، پایتخت اردن که آثاری از تمدن روم باستان و دوره اسلامی را در خود جای داده، مناطق طبیعی «بحر المیت» و «آکوآبا» که بیش از 1200 گونه نادر جانوری و گیاهی را در خود جای داده نیز نصب خواهد شد.

تصاویر زنده از جاذبه‌های گردشگر اردن درحالی بر روی اینترنت قرار می‌گیرد که چند روز قبل نیز وزارت گردشگری مصر از قصد خود برای پخش تصاویر زنده از مقاصد گردشگری این کشور برای اثبات امن بودن این مناطق به گردشگران خبر داد.