taj-mahal

با آغاز جشنواره «تاج‌محل» از روز سه‌شنبه، پیش‌بینی می‌شود هند میزبان هزاران گردشگر خارجی باشد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا ، با آغاز جشنواره سالانه «تاج ماهوستاوا» معروف به «جشنواره تاج‌محل» که هر ساله در بنای تاریخی «تاج‌محل» هند برگزار می‌شود، پیش‌بینی می‌شود هزاران گردشگر راهی این کشور شوند.

به گزارش هندو، در قالب این جشنواره 10 روزه که علاوه‌بر تاج‌محل در دیگر آثار تاریخی برجای مانده از امپراطوری‌های مغول‌ها در منطقه آگرا نیز اجرا می‌شود، علاوه‌بر نمایش‌های زیبا و غذاهای سنتی هند، صنایع دستی این کشور نیز به هزاران گردشگر معرفی می‌شوند.

طبق اعلام مقامات صنعت گردشگری شهر آگرا، تمامی ظرفیت هتل‌های این شهر پر شده و پیش‌بینی می‌شود هزاران گردشگر برای شرکت در جشنواره تاج‌محل که از سال‌ها 1993 برگزار می‌شود، راهی آگرا در ایالت «گوجرات»شوند.

تاج‌محل که در سال‌های اخیر به جاذبه نخست گردشگری هند تبدیل شده، در سال 2011 میزبانی از بیش از 9 میلیون گردشگر را تجربه کرد. این بنای تاریخی در قرن هفدهم میلادی به‌ دستور یکی از پادشاهان مغول هند به نام شاه‌جهان برای اثبات علاقه‌ای او به همسرش در مدت 22 سال ساخته شده است.

تاج‌محل نمایی از سنگ مرمر سفید دارد و با استفاده از 20 هزار قطعه‌سنگ مرمر روی سکویی عظیم از مرمر بنا شده است. این بنای تاریخی در سال 1983 میلادی در فهرست میراث جهانی سازمان «یونسکو» به ثبت رسید.

دولت هند قصد دارد این کشور را به مقصد ‌٥٠ میلیون گردشگر در سال ‌٢٠٢٠ تبدیل کرده و در قالب برنامه‌ای پنج ساله این کشور را به یکی از پنج مقصد برتر گردشگری جهان تبدیل کند.