itbاندونزی که خود را برای میزبانی از 9 میلیون گردشگر در سال 2013 آماده می‌کند، به عنوان شریک امسال نمایشگاه گردشگری برلین انتخاب شد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، اندونزی که طی سال‌های اخیر از موفق‌ترین کشورهای جهان در جذب گردشگر بوده و از پیش‌بینی حضور 9 میلیون گردشگر خارجی در سال جاری میلادی در این کشور خبر داده‌اند، به عنوان شریک امسال نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برلین معرفی شد.

به گزارش جاکارتا پست، در سال‌های گذشته مصر و ترکیه شرکای نمایشگاه گردشگری برلین بودند که این امر نقش چشمگیری در جذب گردشگران به این دو کشور داشت و اکنون با انتخاب اندونزی به عنوان شریک چهل‌وهفتمین دوره این نمایشگاه، کارشناسان از رشد چشمگیر گردشگران این کشور خبر می‌دهند.

چهل‌وهفتمین نمایشگاه گردشگری برلین از روز ششم مارس (16 اسفند) در قالب مراسم باشکوهی با حضور «آنجلا مرکل»، صدراعظم آلمان و دیگر مقامات صنعت گردشگری این کشور در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی شهر برلین گشایش می‌یابد.

امسال 11 هزار نماینده از 181 کشور در قالب بیش از 1300 موسسه در نمایشگاه گردشگری برلین حضور خواهند داشت و در طول پنج روز برگزاری نمایشگاه جاذبه‌های گردشگری و آخرین دستاوردهای خود در زمینه‌ توسعه صنعت گردشگری را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کنند.

در نمایشگاه امسال گردشگری برلین، فعالان حوزه‌ی صنعت گردشگری کشورهای مختلف جهان از جمله سازمان‌ها و انجمن‌های گردشگری، تورگردانان، آژانس‌های مسافرتی، هتل‌ها، شرکت‌های حمل و نقل ریلی، رسانه‌ها، دفاتر رزرواسیون، شرکت‌های تجاری و برگزارکننده همایش‌ها حضور دارند.

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برلین یکی از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های صنعت گردشگری در سطح جهان است که تاریخچه‌ برگزاری آن به سال 1966 میلادی بازمی‌گردد. در آن سال، این نمایشگاه برای اولین‌بار تحت عنوان «نمایش راه‌های بازرگانی ویژه‌ی سفر» در شهر برلین برپا شد و در سال‌های بعد به‌طور چشمگیری توسعه یافت و به آی تی بی تغییر نام داد.

از آنجا که نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برلین یکی از 10 نمایشگاه برتر جهان در زمینه‌ی صنعت گردشگری است، تمام کشورهای جهان تلاش خود را برای حضور پررنگ در این نمایشگاه به کار می‌بندند.