baliکوه‌های آشغال که در سال‌های اخیر تعداد آنها در «بالی» به شدت افزایش یافته‌، به معضل جدید صنعت گردشگری مقصد نخست گردشگری اندونزی تبدیل شده‌اند.

به گزارش توریست ها، با رشد چشمگیر گردشگران جزیره زیبای «بالی» در سال‌های اخیر، میزان تولید زباله نیز در این جزیره افزایش یافته که این امر به معضل جدید مقصد نخست گردشگری اندونزی تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ در مناطق مختلف بالی به ویژه در جنوب آن مناطق زیادی وجود دارند که محل تخلیه زباله هستند و اقدامات جدی نیز برای بازیافت آنها صورت نمی‌گیرد. این مناطق بیشتر در سواحل واقع شده که حاصل آن کاهش تردد کشتی‌های تفریحی کروز در سواحل بالی و یا شکایت گردشگران از بوی بد است.

در این شرایط کارشناسان از کوه‌های زباله به عنوان معضل جدید صنعت گردشگری بالی نام می‌برند که می‌تواند در دراز مدت تاثیرات ناگواری بر صنعت گردشگری این جزیره زیبا داشته باشد در گذشته نیز چند انفجار مرگ‌بار در اقامتگاه‌های گردشگران، حمله سگ‌های هار و ترافیک سنگین و تاثیرات ناگواری را بر صنعت گردشگری مقصد نخست گردشگری اندونزی و بالی برجای گذاشتند.

اندونزی به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان در سال 2012 میزبان هشت میلیون و 400 هزار گردشگر با ارزآوری هشت میلیارد دلاری از کشورهای مختلف جهان به ویژه تایلند، استرالیا، ایتالیا، سنگاپور، کره‌جنوبی، چین، مالزی، عربستان و برونئی بود که از رشد 11 درصدی گردشگران این کشور در مقایسه با زمان مشابه در سال 2011 حکایت دارد.