dez

مدیرمرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول گفت: اگر امسال بودجه کاملی در اختیارمان قرار می‌گرفت می‌توانستیم خیلی سریع‌تر از این، مرکز فرهنگی دفاع مقدس را تکمیل کنیم چون هنوز موفق به موزه آرایی نشده‌ایم؛ هر چند برخی از تجهیزات را آماده کرده‌ایم.

محمدرضا صفارپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خوزستان- اظهار کرد: مرکز فرهنگی دفاع مقدس این شهرستان متشکل از ساختمان مسقف موزه، کتابخانه تخصصی، پارک موزه و آمفی‌تئاتر در فضایی معادل 16 هزار مترمربع واقع شده است. موزه این مرکز با مساحتی معادل 2000 مترمربع با وجود این که ساختمان آن ساخته شده است ولی همچنان کارهای عمرانی آن ادامه دارد و هنوز آمادگی لازم را برای پذیرش گردشگران و بازدیدکنندگان ندارد ولی تمام تلاش‌مان بر این است که این موزه را تا چهارم خردادماه سال آینده آماده بازدید بکنیم.

وی ادامه داد: در فضای پارک موزه این مرکز مزارهای هشت شهید گمنام قرار دارد که در کنار آن نیز بقایایی از هواپیماهای سرنگون شده عراق در زمان دفاع مقدس در این شهرستان و یک فروند موشک عمل نکرده البته تخلیه شده برای بازدید عموم قرار داده شده‌ است. سالن آمفی تئاتر این مرکز نیز با ظرفیت پذیرش 300 نفر و امکانات کامل مدت‌ها است که دایر است و فیلم‌ها و کلیپ‌های مختلفی را از دوران دفاع مقدس و به خصوص موشک‌باران دزفول برای بازدیدکنندگان به نمایش درمی‌آید.

صفارپور اضافه کرد: کتابخانه تخصصی این مرکز یکی از مجهزترین و کامل‌ترین کتابخانه‌های سطح استان خوزستان است که در آن 6500 جلد کتاب مربوط به دفاع مقدس گردآوری شده است و امسال نیز به عنوان کتابخانه برتر معرفی شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات خوبی که در زمینه معرفی شخصیت‌های دوران دفاع مقدس انجام شده است چاپ رساندن کتاب 500 صفحه‌ای تاریخ شفاهی آن دوران است و دکتر «حاجی خلف» در این زمینه تلاش فراوانی کرده است. این کتاب جامع اکنون در مرحله چاپ به سر می‌برد.

تصویر روی خبر تزئینی است.