itbمصر با حضور پررنگ در نمایشگاه گردشگری برلین به دنبال جذب بیشتر گردشگر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در شرایطی که صنعت گردشگری مصر در دو سال گذشته به واسطه ناآرامی‌های گسترده در این کشور صدمات زیادی را متحمل شد، اکنون این کشور با حضور پررنگ در نمایشگاه گردشگری برلین به دنبال معرفی بیشتر جاذبه‌های گردشگری خود به گردشگران است.

به گزارش افریکا دیلی، چهل‌وهفتمین دوره نمایشگاه گردشگری برلین از روز چهارشنبه در برلین، پایتخت آلمان آغاز شده و فعالان در صنعت گردشگری مصر که کشورشان در ماه ژانویه با میزبانی از نزدیک به یک میلیون گردشگر رشد 10 درصدی گردشگرانش را تجربه کرده، با راه‌اندازی یکی از بزرگترین غرفه‌ها به دنبال جذب بیشتر گردشگران هستند.

در این راستا در غرفه مصر علاوه‌بر نمایش بخشی از گنجینه مشهور مقبره فرعون «توتنخامون»، مشهورترین فرعون تمدن مصر باستان، تصاویری از دیگر جاذبه‌های گردشگری این کشور از جمله اهرام ثلاثه، مجسمه ابوالهول، معبد کارناک، معبد ابوسمبل، دره پادشاهان و قایق‌های تفریحی رود نیل برای بازدیدکنندگان به نمایش درآمده است.

کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند مصر با رشد 23 درصدی گردشگرانش در سال جاری میلادی میزبان 12 میلیون گردشگر باشد که بیشتر آنها از کشورهای روسیه، لهستان و آلمان خواهند بود.

مصر در سال 2011 به واسطه حوادثی که برکناری «حُسنی مبارک»، رییس جمهور مخلوع این کشور انجامید و همچنین خشونت‌های ماه‌های بعدی که به مرگ صدها تن و ربوده‌شدن ده‌ها گردشگر منجر شد، با کاهش شدید گردشگران مواجه شد و تنها میزبان 10 میلیون گردشگر بود.

مصر که پنج میلیون نفر از نیروی کارش به طور مستقیم و غیرمستقیم در صنعت گردشگری به کار اشتغال دارند، در سال 2010 با قرار گرفتن در میان 10 مقصد برتر گردشگری جهان، میزبان نزدیک به 15 میلیون گردشگر بود.

امسال 10 هزار و 86 نماینده از 188 کشور در قالب بیش از 1300 موسسه در نمایشگاه گردشگری برلین حضور دارند و در طول پنج روز برگزاری نمایشگاه جاذبه‌های گردشگری و آخرین دستاوردهای خود در زمینه‌ توسعه صنعت گردشگری را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کنند.