پایگاه اینترنتی گلوبال پست در گزارشی با عنوان quotation mark پناهگاه بن لادن به پارك تفریحی تبدیل می شود quotation mark از تصمیم مقامات پاكستان برای احداث پارك ملی در محل پناهگاه سابق بن لادن در ابوت آباد این كشور خبر داد.

ben

كار ساخت این پارك تفریحی كه به وسایل ورزشی هم مجهز خواهد شد از دو هفته دیگر آغاز می شود.

عقیل شاه یك مسئول محلی درباره امكانات تفریحی كه قرار است در محل پناهگاه سابق سركرده القاعده ساخته شود گفت« این پارك تفریحی با مساحت پنجاه هكتار شامل چند سالن غذاخوری، مركز میراث فرهنگی و آبشارهای زیبا خواهد بود.»وی با توجه به تصمیم مقامات برای احداث مراكزتفریحی و ورزشی در استان ابوت آباد افزود این پارك ملی یكی از چندین طرح تفریحی و گردشگری در كشور است.

‘جمال الدین خان’، معاون اداره گردشگری این استان بابیان اینكه احداث این پارك ملی پنج سال به طول خواهد انجامید خاطر نشان كرد بخش هایی از این پارك به باغ وحش ، زمین گلف و تجهیزات صخره نوردی و پاراگلادیر اختصاص داده شده است.

مقامات پاكستان با ابراز تاسف از اینكه در گذشته اسامه بن لادن در این مكان زندگی می كرده است تاكید كردند مردم پاكستان افراطی نبوده و از تروریست ها حمایت نمی كنند و كسی نمی تواند به دلیل اختفای یك تروریست ( بن لادن) در این شهر مردم این منطقه را مقصر بداند.

اسامه بن لادن دوم مه دوهزار و یازده از سوی نظامیان آمریكایی در محل اختفای خود در ابوت آباد پاكستان به قتل رسید و محل سكومت وی از سوی مقامات پاكستانی تخریب شد.