qatar

قطر و عمان در راستای رشد بیشتر صنعت گردشگری ویزای دوگانه صادر می‌کنند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، مسئولان صنعت گردشگری قطر و عمان که در سال‌های اخیر عملکرد خوبی در جذب گردشگر داشته‌اند، قصد دارند با صدور ویزای دوگانه گردشگری صنعت گردشگری‌شان را متحول کنند.

به گزارش عرب‌نیوز، در قالب این طرح که اجرای آن از ماه آوریل آغاز خواهد شد، گردشگران 32 کشور پس از اخذ ویزای گردشگری یکی از دو کشور قطر و عمان می‌توانند بدون نیاز به اخذ ویزای مجدد به کشور دیگر سفر کنند.

قطر که در سال‌های اخیر رشد چشمگیر گردشگری را تجربه کرده و در سال 2022 میزبان مسابقات «جام جهانی فوتبال» خواهد بود،‌ در سال 2012 رشد 60 درصدی را در زمینه جذب گردشگر به ثبت رساند که این نویدبخش آینده‌ای درخشان برای صنعت گردشگری این کشور است.

مدتی قبل نیز یکی از مقامات صنعت گردشگری قطر از جذب سرمایه‌گذاری 25 میلیارد دلاری در صنعت گردشگری این کشور تا سال 2022 خبر داد. دولت قطر هم‌چنین قصد دارد تا در راستای جذب یک میلیون گردشگر، فرودگاه دوحه و فرودگاه‌های شهرهایی را که مسابقات جام جهانی در آنها برگزار می‌شود توسعه دهد.

عمان نیز در سال 2012 به واسطه برگزاری ده‌ها جشنواره در شهرهای مختلف این کشور از جمله مسقط پایتخت این کشور، در این سال میزبان یک میلیون و 400 هزار گردشگر بود که یک رکورد در جذب گردشگر محسوب می‌شود. در این شرایط دولت عمان قصد دارد با توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، گردشگری الکترونیک را در این کشور رونق داده و برای پذیرایی از 12 میلیون گردشگر در سال 2020 آماده شود.