touristhaدو کشور عربستان و جمهوری آذربایجان قرارداد همکاری در حوزه فعالیت‌های گردشگری در پایتخت فرهنگی جهان اسلام به امضا رساندند.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، در حاشیه برپایی جشن انتخاب شهر مدینه منوره به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2013، عربستان عودی و آذربایجان در زمینه گردشگری و میراث فرهنگی توافقنامه همکاری امضا کردند.

این توافقنامه توسط رییس مرکز گردشگری و آثار باستانی عربستان و همتای آذربایجانی او به امضا رسید.

«ابوالناس»، نماینده آذربایجان از چند روز قبل برای حضور در جشن تعیین پایتخت فرهنگی جهان اسلام در این کشور حضور یافت.

«امیر سلطان بن سلمان بن عبدالعزیز»، رییس مرکز فرهنگی عربستان در این‌باره اظهار کرد: این توافقنامه برای پیشرفت برنامه‌ها و پروژه‌های گردشگری با کمک کارشناسان بین‌المللی و فعال در این حوزه تنظیم و امضا شده است.

کارهای اولیه برای شروع همکاری انجام شده است؛ از جمله اینکه یک گروه عربستانی برای دیدار از کشور آذربایجان و آشنایی با تجربه‌های درخشان این کشور در حوزه صنایع دستی،‌ احیای مشاغل قدیمی،‌ راه‌اندازی جشنواره‌ها و برنامه‌های متفاوت و جالب گردشگری و آثار باستانی در هر دو کشور تشکیل شده است.

وزیر فرهنگ و گردشگری آذربایجان نیز در این زمینه گفت: این قرارداد به افزایش و تحکیم روابط فرهنگی دو کشور منجر خواهد شد، پیش از این نیز دو کشور در سال 1994 میلادی توافقنامه‌ همکاری در حوزه‌های مربوط به تجارت، سرمایه‌گذاری، فرهنگی و هنری، ورزشی و جوانان در شهر «جده» به امضا رسانده بودند و این توافقنامه جدید در چهارچوب‌ همان توافقنامه قبلی به امضا رسیده است.