touristhaیحیی نقی‌زاده عصر امروز در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی که با حضور جمعی از مدیران اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: ما ظرفیت 13 هزار تخت رسمی را داریم که شامل هتل، هتل آپارتمان و مسافرخانه و میهمان‌پذیر است.

وی تصریح کرد:‌ در کنار این فضاها هفت هزار تخت اقامتی شامل خانه‌های استیجاری و منازل عمومی واگذار شده از سوی مردم است که در ایام نوروز از این ظرفیت نیز در پذیرایی از میهمانان استفاده می‌شود.

نقی‌زاده همچنین توان کمپینگ‌ها و مراکز اقامتی موقت را نیز یادآور شد و خاطر نشان کرد: تمام دستگاه‌های ذیربط در بحث خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی به میدان آمدند تا در تعطیلات پیش‌رو فضای مسافرتی سالم و کم دغدغه‌ای را برای هموطنان مهیا کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: علاوه بر این فضاهای اقامتی و پذیرایی سعی شده است تمامی موزه‌ها، آثار تاریخی و طبیعی، آب‌گرم‌ها و جاذبه‌های توریستی، گردشگری و همچنین بازارچه‌های صنایع دستی در این ایام فعال باشند تا میهمانان و گردشگران داخلی و خارجی بتوانند از مناطقی که دوست دارند در آن جا اقامت و یا حضوری موقت داشته باشند از این توان استفاده کنند.

وی یکی از ظرفیت‌های دیگر در نظر گرفته شده را مربوط به حضور گردشگران در مناطق مختلف دیدنی و طبیعی و تاریخی شهرهای مختلف اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه به نظر می‌رسد یک حرکت رو به جلو و هماهنگی را شاهد باشیم تا بتوان از توانمندی به دست آمده در کسب رضایتمندی مسافران و گردشگران استفاده کرد. (تورنوروز)

تدارک 65 مدرسه و 500 کلاس درس برای میزبانی فرهنگیان و خانواده‌های آنها

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز در این نشست گفت: 65 مدرسه در قالب 500 کلاس درس برای میزبانی از مسافران و گردشگران فرهنگی در نظر گرفته شده است.

احمد محمودزاده افزود: علاوه بر آن 150 تخت مراکز رفاهی و آموزشی ما نیز در این ایام در اختیار فرهنگیان سراسر کشور است.

وی تصریح کرد: ‌در این فضاها سعی شده است امکانات در حد لازم مهیا شود تا مسافران بتوانند از فضای پیش آمده در ایام تعطیلات نوروزی استفاده کنند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل نیز در این جلسه از به کارگیری یک‌هزار و 300 واحد پلیس راهور و راه در کمک‌رسانی به مسافران و گردشگران متعدد خبر داد و خاطر نشان کرد: ده‌ها تیم انتظامی و نظامی نیز در این ایام به حالت آماده باش درآمده‌اند.

امیر کریم‌خانی با بیان اینکه هزار نفر نیروی انتظامی در ایام تعطیلات نوروزی بحث نظارت، کنترل و انتظام‌بخشی به امور مختلف را عهده‌دار هستند، اضافه کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده امیدواریم برای 1.5 تا دو میلیون ورودی گردشگر به این استان بتوانیم خدمات مطلوبی را ارایه کنیم.

استان اردبیل با داشتن دو هزار و 600 اثر تاریخی که هزار مورد آن به ثبت ملی رسیده، داشتن 37 منطقه نمونه گردشگری، 37 دهنه چشمه آب‌گرم معدنی و 225 هتل و هتل آپارتمان سالانه پذیرای هفت میلیون گردشگری است که مقصد خود را استان اردبیل انتخاب کرده‌اند.