صنایع دستی
تشکل های صنفی و سازمان های مردم نهاد صنایع دستی سراسر کشور در نشستی مشترک با معاون صنایع دستی به بررسی و تبادل نظر در خصوص سند توسعه ملی صنایع دستی، احیا ساختارهای صنفی و تعاونی ها و گسترش حوزه عملکرد آنها پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاونت صنایع دستی کشور در راستای شناخت بیشتر و رفع موانع فعالیت تشکل های صنفی این حوزه در نشستی مشترکی با حضور معاون صنایع دستی و مسدولین تشکل ها، تعاونی های غیر دولتی و سازمان های مردم نهاد صنایع دستی به طرح موضوعات روز و مباحث زیربنایی برای رفع موانع فعالیت آن ها پرداختند.

در این برنامه بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی کشور با اشاره به اهمیت تشکل های صنایع دستی در رونق اقتصادی این عرصه گفت: تشکل های مردم نهاد به واسطه ظرفیت های ارتباطی که دارند قابلیت های زیادی در زمینه توسعه صنایع دستی دارا هستند که ما امیدواریم در این مسیر با رشد تشکل های صادراتی در کشور، امکان موثری برای افزایش صادرات صنایع دستی ایران به دیگر کشورها مهیا  گردد.

وی همچنین بیان کرد: با توجه به اهمیت مبحث بازاریابی در دنیای امروز، ضروری است که برای صادرات و بازاریابی محصولات صنایع دستی کشورمان رشته های دانشگاهی خاصی را تصویب و راه اندازی کنیم تا به کمک نیروهای متخصص، صنایع دستی به رتبه بالایی در زمینه صادرات غیرنفتی دست پیدا کند و تلاش هایی عملی در این خصوص نیز آغاز شده است.

نامور مطلق همچنین با تاکید بر تقویت حوزه تشکل های غیردولتی در صنایع دستی اظهار کرد: معاونت صنایع دستی بر این باور است که اینمجموعه های غیر دولتی توانایی های فراوانی دارند و ما در تلاش ایم با ارائه خدمات مشاوره ای بیشتر به فعالان این حوزه و همچنین متقاضیان تاسیس، زمینه مصاعدی برای حرکت درست و موثرتر آنها فراهم آوریم.

در این نشست همچنین فعالان و مسئولین تشکل های غیر دولتی سراسر کشور به بیان نظرات و خواسته های خود پرداخته و راهکارهای اجرایی برای فعالیت بهتر و فراگیرتر این مجموعه ها در حوزه صنایع دستی مطرح ساختند که مقرر شد تا با بررسی ها دقیق کارشناسان مرتبط تبدیل به دستورالعمل های اجرایی شده و به ادارات کل استانی ابلاغ گردد.