iran

یک عضو جامعه‌ی تورگردانان ایران پیش‌بینی کرد که سال آینده شرایط ورود گردشگران خارجی به کشور، خوب خواهد بود.

افشین عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ی وضعیت ورود گردشگران خارجی به کشور‌، اظهار کرد: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد‌، سال آینده ورود گردشگران خارجی به ایران اوضاع بهتری خواهد داشت، چون به‌نظر می‌رسد تبلیغات منفی علیه ایران کم‌تر شده است و در نمایشگاه‌های خارجی دیگر کم‌تر کسی از ناامنی در ایران سوال می‌پرسد‌. این نشان می‌دهد رسانه‌های خارجی از تبلیغات منفی علیه ایران تا حدودی دست برداشته و سرگرم اخبار دیگر کشورها شده‌اند.

او در عین حال گفت: علاوه بر کم شدن تبلیغات منفی‌، رقبای قدیمی مانند سوریه‌، مصر و تونس فعلا شرایط خوبی ندارند و بهترین فرصت برای جذب گردشگران این مقاصد است.

عزیزی که این ارزیابی و پیش‌بینی را براساس شرایط ایران در نمایشگاه فیتور اسپانیا ارائه کرده است، درباره‌ی تغییر نرخ سفر به ایران با توجه به التهاب‌های بازار ارز در داخل کشور‌، بیان کرد: این مسأله سبب تفاوت قیمت تور ایران نسبت به گذشته شده است‌؛ ولی این شرایط خیلی ادامه‌ نخواهد داشت، چون ناوگان حمل و نقل و هتل‌ها همچنان قصد افزایش نرخ را دارند.

او افزود: از هتل‌ها خواهش می‌کنم شش‌ماه صبر کنند تا میزان اشغال اتاق‌های‌شان بالا برود و ببینند که این اتفاق به‌مراتب شیرین‌تر از بالا بردن قیمت است. فکر می‌کنم برای صنعت هتل‌داری فروختن تعداد بیشتر اتاق، پرسودتر از فروش اتاق‌های کم با نرخ بالا باشد.