indon

در سال 2012 حدود هشت میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی جذب صنعت گردشگری اندونزی شد.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، یکی از مسئولان صنعت گردشگری اندونزی اعلام کرد، این کشور با ثبت رکوردی جدید در سال 2012 موفق به جذب حدود هشت میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت گردشگری شده است.

به گزارش جاکارتا پست، بیشترین مبلغ در زیرساخت‌های صنعت گردشگری شهر «جاکارتا» پایتخت اندونزی، جزیره‌ «بالی»، مقصد نخست گردشگری این کشور و منطقه تاریخی طبیعی «سوراکارتا» که از آن به عنوان مقصد آینده گردشگری این کشور نام برده می‌شود، سرمایه‌گذاری شده است. این منطقه تاریخی علاوه‌بر جنگل‌های زیبا مجموعه کاخ‌های «مانکونگاران» را نیز درخود جای داده که روزانه میزبان هزاران گردشگر هستند.

در این میان سرمایه‌گذاران لهستانی بیشترین میزان سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های صنعت گردشگری اندونزی را داشته‌اند و بر اساس آمار ارائه شده در سال 2012 حدود 579 میلیون دلار در صنعت گردشگری اندونزی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

در این شرایط کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند اندونزی به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان جهان در سال 2013 میزبان 9 میلیون گردشگر با ارزآوری 9 میلیارد دلاری از کشورهای مختلف جهان به ویژه تایلند، استرالیا، ایتالیا، سنگاپور، کره‌جنوبی، چین، مالزی، عربستان و برونئی باشد.