hotels

«هتل‌داران کشور می‌خواهند نرخ هتل‌ ها را سالانه تعیین کنند تا گردشگران از حالت سردرگمی نسبت به قیمت اقامت در کشور خارج شوند و جمعیت‌شان هم به انبوهی برسد.»

این گفته‌ی خسرو ایرانپور – دبیر جامعه‌ی هتل‌داران ایران – در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در آستانه‌ی فرا رسیدن تعطیلات نوروزی و مطرح شدن احتمال افزایش قیمت اقامت در برخی هتل‌هاست.

البته او اظهار کرد: هنوز هیچ تصمیمی درباره‌ی افزایش یا تغییر قیمت هتل‌ها برای نوروز نگرفته‌ایم و قصد داریم در جلسه‌ای با حضور هتل‌داران، این موضوع را بررسی کنیم‌؛ ولی هدف اصلی ما تعیین قیمت‌های سالانه برای هتل‌هاست.

ایرانپور معتقد است: هتل مانند هر کالای دیگری، قیمت تمام‌شده دارد که با توجه به نوسانات نرخ کالاهایی مانند اتاق و غذا‌، قیمت آن تعیین می‌شود.

این هتل‌دار همچنین گفت: عواملی مانند حذف یارانه‌ی حامل‌های انرژی و دیگر عوارض جانبی آن، حتما روی قیمت هتل‌ها تأثیر داشته است. هتل‌دار تلاش می‌کند با در نظر گرفتن این شرایط و همچنین سودی معقول برای خود، قیمت خدماتش را تعیین کند‌؛ اما به هیچ‌وجه قصدش استفاده از نیاز مردم نیست.

او سپس با بیان این‌که هتل‌داران تلاش می‌کنند طوری برخورد کنند که گردشگران داخلی و خارجی به تعداد انبوه برسند‌، افزود: در همه جای دنیا‌، هتل‌ها در فصل پیک و غیرپیک‌، قیمت‌ها را طوری تعیین می‌کنند که مسافر داشته باشند‌. تمام تلاش ما هم این است که مسافرت را سالانه کنیم و متناسب با تقاضا و فصل‌، تخفیف‌هایی را در نظر بگیریم.