oman

صنعت گردشگری عمان به لطف برگزاری جشنواره‌های گردشگری،‌ در سال 2012 رونق چشمگیری یافت.

به گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، وزیر گردشگری عمان روز یکشنبه اعلام کرد، به واسطه برگزاری ده‌ها جشنواره در سال 2012 در شهرهای مختلف این کشور از جمله مسقط پایتخت عمان، صنعت گردشگری این کشور در سال گذشته میلادی رونق چشمگیری داشته است.

به گزارش عمان آبزرور، مسقط در سال 2012 به واسطه انتخاب به عنوان «پایتخت گردشگری عرب» میزبان ده‌ها جشنواره بود که این امر نقش چشمگیری در جذب گردشگران به این کشور داشت.

عمان در سال گذشته با اتخاذ راهبردهای جدید در جذب گردشگر میزبان یک میلیون و 400 هزار گردشگر بود که یک رکورد در جذب گردشگر محسوب می‌شود. در این شرایط دولت عمان قصد دارد با توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات، گردشگری الکترونیک را در این کشور رونق داده و برای پذیرایی از 12 میلیون گردشگر در سال 2020 آماده شود.

در این راستا، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در این کشور توسعه یافته و سایت‌های ویژه‌ای برای معرفی جاذبه‌های گردشگر این کشور از جمله کاخ‌ها، غارها، موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی و طبیعی با استفاده از تصاویری با کیفیت بالا و فایل‌های ویدئویی راه‌اندازی خواهند شد.

همچنین در سال‌های اخیر برنامه‌های متنوعی شامل تورهای قایق سواری، اسب‌سواری، صخره‌نوردی، شکار و حضور در جشنواره‌های غذاهای سنتی را برای جذب گردشگران به عمان در این کشور به مرحله‌ اجرا درآمده است.