پرتغال در سال 2012 رشد 54 درصدی ورود گردشگر را تجریه کرد.

portugalبه گزارش توریست ها به نقل از ایسنا، پرتغال که در سال‌های اخیر از کشورهای موفق اروپا در جذب گردشگر بوده، رشد 54 درصدی ورود گردشگر را در سال گذشته میلادی تجربه کرد.

به گزارش رویترز، در همین زمان هتل‌های پرتغال به ویژه هتل‌های شهر لیسبون برخلاف رشد 54 درصدی گردشگر، به دلیل بحران اقتصادی درآمد چندانی نداشته‌اند که علت اصلی کاهش چشمگیر زمان اقامت در هتل‌ها بوده است.

بر این اساس، موسسه ملی آمار پرتغال در گزارشی از ورود 7/7 میلیون گردشگر به این کشور در سال 2012 خبر داده، این در حالی است که درآمد هتل‌ها حدود یک میلیارد و 860 میلیون یورو بوده که کاهش چشمگیری نسبت به سال 2012 داشته است.

پرتغال در جنوب غربی اروپا از مقاصد برتر گردشگری اروپا است که از سال‌ها قبل صنعت گردشگری در کنار صدور محصولات کشاورزی و صنعتی یکی از منابع اصلی درآمد این کشور محسوب می‌شود.

شهر لیسبون، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر پرتغال شهری مدرن و مبتنی بر اصول شهرسازی محسوب می‌شود که قدمتی 2000 ساله داشته و از آثار تاریخی ارزشمندی از تمدن روم باستان بهره می‌برد. از آثار تاریخی شاخص این شهر می‌توان به خیابان «آگوستا»، قلعه «سنت جورج» و عمارت تاریخی «بلم» اشاره کرد.