فرهاد میمنت‌‌آبادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج به تمهیدات ستاد تسهیلات نوروزی استان برای اسکان و اقامت مسافران نوروزی اشاره و اظهار کرد: در طول ایام تعطیلات نوروز امسال هتل‌های استان به ظرفیت اسکان 3 هزار و 500 نفر، مهمان‌پذیرها به ظرفیت اسکان یک هزار و 100 نفر و منازل استیجاری نیز با ظرفیت پذیرش 30 هزار نفر آماده اسکان مهمانان نوروزی هستند.

kurdدبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان کردستان از ظرفیت پذیرش و اسکان 29 هزار نفر در کمپ‌های شهرداری و هلال‌‌احمر در سطح استان خبر داد و گفت: امکانات لازم برای اسکان 32 هزار نفر در مهمانسرای ادارات و سالن‌های ورزشی نیز فراهم شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود امکان اسکان شبانه بیش از 120 هزار نفر از مهمانان در سطح استان فراهم و بیش از 40 محل موقت اقامه نماز نیز در سطح جاده‌های استان توسط هلال‌احمر و میراث فرهنگی برپا شده است.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان کردستان از برپایی 45 سفره هفت‌سین در مبادی ورودی و همچنین اماکن پرتردد سطح استان خبر داد و افزود: بیش از 600 هزار بروشور، سی‌دی، کاتالوگ و نقشه نیز تهیه شده که در ایام تعطیلات نوروز توسط هلال‌احمر توزیع می‌شود.

میمنت‌آبادی با بیان اینکه چهار موزه استان  نیز آماده بازدید مهمانان نوروزی است، خاطرنشان کرد: بیش از 15 نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان نیز در سطح استان دایر شده است.

وی خاطرنشان کرد: صنایع دستی، سوغات، غذاهای محلی و لباس‌های محلی در این نمایشگاه‌ها عرضه می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان از اجرای 825 ساعت برنامه فرهنگی اعم از برگزاری جشن‌ها، موسیقی، رقص محلی و مسابقه در محل اسکان مهمانان نوروزی و نمایشگاه‌های سطح استان در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و گفت: 25 بازارچه سنتی و محل عرضه ارزاق عمومی برای تامین مایحتاج مسافران ایجاد شده است.

وی میزان ورودی مسافران نوروزی به استان کردستان در سال گذشته را بیش از 3 میلیون و 800 هزار نفر عنوان کرد و گفت: رشد 30 درصدی ورودی مسافران در چند روز اخیر نشان از افزایش قابل‌توجه آمار تا پایان تعطیلات نوروزی است.

میمنت‌آبادی در پایان تصریح کرد: استان کردستان به علت وجود جاذبه‌های طبیعی، صنایع دستی، بناهای تاریخی و همچنین هم‌مرز بودن با کشور عراق همواره یکی از اولویت‌های سفر مردم نقاط مختلف کشور و دیگر کشورهای جهان است.